![]() |
Fot. Wawrzyniec Rozenberg |
Na giełdzie samochodowej w Pruszczu Gdańskim Marian Krzesiński z Elbląga sprzedawał Mercedesa C 180 z 1994 r. za 33 tys. zł. Auto lśniło metalizowanym lakierem i wokół gromadzili się potencjalni nabywcy, którzy jednak nie kwapili się do natychmiastowego zawarcia umowy. Limuzyna była bogato wyposażona, a jej właściciel podkreślał zalety i solidność Mercedesów - jego zdaniem najbardziej luksusowych i prestiżowych samochodów świata.
- To auto kupiłem w zeszłym roku w Hamburgu - powiedział Marian Krzesiński. - Miało lekko porysowane drzwi i przez to nie było zbyt drogie. Naprawy dokonywałem w kraju. Sprowadzane pojazdy są z reguły bardzo dobrze utrzymane. Dopiero w Polsce na dziurawych drogach "dostają w kość".
Zdaniem specjalisty
Jacek Rusiecki, z-ca dyr. ds. serwisu firmy BMG w Gdyni
- Kierowcy cenią Mercedesy klasy C za solidność sprawdzoną na drogach całego świata. Nawet nasze dziurawe jezdnie nie niszczą bardzo trwałego zawieszenia. Naprawy tych modeli nie są zbyt skomplikowane, są podobne jak w sprawdzonych, wcześniej produkowanych "stodziewięćdziesiątkach". Można je wykonywać we wszystkich, dobrze wyposażonych warsztatach. Modele C pojawiły się na rynku 10 lat temu i do tej pory nie widziałem na żadnym z nich jakichkolwiek śladów rdzy. Auto nie ma typowych usterek.
Ceny części | (w zł) |
Nakładka zderzaka przed. | 706 |
Reflektor | 1192 |
Komplet łożysk przed. koła | 261 |
Łańcuszek rozrządu | 505 |
Klocki ham. kom. przód | 372 |
Tarcza ham. przed. koła | 176 |
Filtr oleju | 42 |
Filtr powietrza | 80 |
Amortyzator przedni | 580 |
Końcówka drążka kierow. | 125 |
Zalety i wady
- Niezawodne silniki
- Staranne wykonanie całego auta
- Doskonałe warunki jezdne
- Wysoki stopień bezpieczeństwa
- Bogate wyposażenie
- Wysoka cena
- Drogie części
- Drogie naprawy
Dane techniczne Mercedesa C 180
Wymiary (mm) | 3990x1645x1390 |
Rozstaw osi (mm) | 2690 |
Rozstaw kół (mm) | 1510 przód, 1480 tył |
Masa własna (kg) | 1275 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 1830 |
Objętość bagażnika (l) | 430 |
Silnik | rzędowy umieszczony poprzecznie 4 cylindry |
Pojemność (cm sześc.) | 1799 |
Moc (KM) | 122 KM |
Stopień sprężenia | 9,8 |
Zawieszenie przednie | podwójny wahacz poprze., sprężyna śrubowa |
Zawieszenie tylne | oś wielowahaczowa i sprężyna śrubowa |
Układ kierowniczy | wspomaganie w seryjnym wyposażeniu |
Hamulce przednie i tylne | tarczowe |
Rozpędzanie 0-100 km/godz. (sek.) | 12,2 |
Prędkość maksymalna (km/godz.) | 193 |
Zużycie paliwa przy 120 km/godz (l) | 7,2 |
Zużycie paliwa w jeździe miejskiej (l) | 12,7 |
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?