Mercedes AMG E 63S. Elegant z pazurem

Tomasz Szmandra / Video: TVN Turbo/x-news
Mercedes AMG E 63SMercedes E 63 AMG i E 63 S AMG to jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie i najciekawszych propozycji w tym segmencie. Ceny nowego modelu poznamy w styczniu, natomiast pierwsze egzemplarze trafią do dilerów w marcu.Fot. Tomasz Szmandra
Mercedes AMG E 63SMercedes E 63 AMG i E 63 S AMG to jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie i najciekawszych propozycji w tym segmencie. Ceny nowego modelu poznamy w styczniu, natomiast pierwsze egzemplarze trafią do dilerów w marcu.Fot. Tomasz Szmandra
Udostępnij:
Niektórzy kupują Mercedesy dla prestiżu, komfortu i elegancji. Istnieje nawet pogląd, że o statusie człowieka decyduje m.in. samochód, jakim jeździ. Jednak dla tych, którzy oczekują od swojego auta czegoś więcej, przygotowano wyjątkową, sportową wersję oznaczoną trzema magicznymi literami – AMG.
http://www.motofakty.pl/artykul/sady-kontra-nietrzezwi-kierowcy.html
http://www.motofakty.pl/artykul/sady-kontra-nietrzezwi-kierowcy.html

Większości miłośników motoryzacji, należąca do Mercedesa firma AMG (Aufrecht Melcher Großaspach), kojarzy się ze sportowymi odmianami modeli z trójramienną gwiazdą na masce. To właśnie z miejscowości Affalterbach, położonej niedaleko Stuttgartu, gdzie znajduje się siedziba AMG, pochodzą najmocniejsze, najszybsze i najbardziej ekscytujące modele Mercedesa. Ostatnio wzięto na warsztat nowy model klasy E, który w podstawowej odmianie miał swoją premierę  na początku tego roku.

Auto zbudowano na modularnej płycie podłogowej MRA, która wcześniej, w skróconej wersji, posłużyła jako platforma Mercedesa C. Nowa E-klasa posiada o 65 milimetrów dłuższy od poprzednika rozstaw osi, co przedkłada się na większą ilość miejsca na nogi dla osób siedzących na tylnej kanapie. Dzięki zastosowaniu elementów z aluminium (maska, błotniki, pokrywa bagażnika, zawieszenie) oraz stali o podwyższonej wytrzymałości, zwiększono sztywność nadwozia i obniżono masę własną pojazdu.

Z zewnątrz wersję AMG wyróżniają szersze i inaczej wyprofilowane zderzaki, potężny układ wydechowy, dyfuzor oraz inny wzór obręczy kół, przez które widać duże zaciski hamulców.  Z kolei wnętrze samochodu to luksus z najwyższej półki doprawiony sportowymi akcentami. W standardzie wyposażone jest praktycznie takie samo jak w klasycznej E-klasie. Kokpit, podobnie jak w większym modelu klasy S, składa się z dwóch dużych ekranów o przekątnych 12,3 cala każdy, na których wyświetlane dane można konfigurować według własnych preferencji. Oprócz informacji na ekranach, kierowca może odczytywać podstawowe dane na wyświetlaczu na szybie. Ma również do dyspozycji wielofunkcyjną kierownicę z przyciskami dotykowymi. Z kolei zamykany schowek na konsoli wyposażono w system indukcyjnego ładowania telefonów komórkowych, które, jeżeli posiadają technologię NFC i odpowiednią aplikację, mogą pełnić funkcję kluczyka do samochodu. Oczywiście, co jest już cechą charakterystyczną modeli tej marki –  do wykończenia wnętrza użyto materiałów najwyższej jakości. W tej wersji jednak nie to jest najważniejsze.  Gdy tylko zachodzi taka potrzeba, ten elegancki, luksusowy sedan może przerodzić się w agresywnego potwora.

Mercedes AMG E 63SMercedes E 63 AMG i E 63 S AMG to jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie i najciekawszych propozycji w tym segmencie. Ceny
Mercedes AMG E 63S

Mercedes E 63 AMG i E 63 S AMG to jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie i najciekawszych propozycji w tym segmencie. Ceny nowego modelu poznamy w styczniu, natomiast pierwsze egzemplarze trafią do dilerów w marcu.

Fot. Tomasz Szmandra

A czym tez model w odmianie AMG dysponuje pod maską? Do jego napędu użyto czterolitrowego silnika V8 Biturbo, który znany jest już z innych modeli tej marki. W podstawowej wersji E63 silnik ma moc 571 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 750 Nm. W przeciwieństwie do swoich poprzedników, zamiast napędu na tył, zastosowano napęd na cztery koła 4MATIC. Rozwiązanie to zapewnia znakomitą przyczepność i zdecydowanie większą efektywność wykorzystania tak dużej mocy silnika. To zaowocowało znakomitymi osiągami – sprint do „setki” trwa zaledwie 3,5 sekundy! Ale w ofercie znajdzie się jeszcze mocniejsza wersja oznaczona literą „S”, która z tej samej jednostki napędowej potrafi wykrzesać aż 612 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 850 Nm. W tym przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna, która została elektronicznie ograniczona do 250 km/h, bez tych zabezpieczeń przekracza 300 km/h! A to już nie są przelewki, o czym mogliśmy się przekonać podczas pierwszych jazd testowych, które zorganizowano m.in. torze wyścigowym w okolicach Algarve w Portugalii.

 

[page_break]Tam nadarzyła się okazja, aby sprawdzić, jak to auto radzi sobie w bardziej wyścigowych warunkach. Już po włączeniu silnika jego dźwięk może wywołać gęsią skórkę na ciele kierowcy i zapowiada fantastyczne emocje, ale równocześnie budzi respekt. Po wybraniu trybu jazdy Race auto staje się bardziej dynamiczne, błyskawicznie reaguje na pedał gazu, a co najważniejsze – jego zawieszenie przybiera twardszą, sportową charakterystykę. Mimo swojej wagi i gabarytów Mercedes znakomicie się prowadzi i pozwala kierowcy na bardzo wiele. Widać przepływ nowoczesnej technologii z wyścigów DTM, a nawet z F1, w której niemiecki producent w ostatnich latach zdecydowanie dominuje. Ale to jeszcze nie koniec zabawy. Podobnie jak w nowym Fordzie Focusie RS, Mercedes AMG E 63 wyposażono w jeszcze jeden tryb pracy – do jazdy bokiem! Po przełączeniu na Drift Mode układ dezaktywuje ESP i przekazuje 100 procent siły napędowej na tylne koła, zamieniając to auto w klasyczną tylnonapędówkę i ułatwiając efektowe uślizgi na zakrętach. Za przeniesienie napędu jest odpowiedzialna 9-biegowa przekładnia Speedshift.

Mercedes AMG E 63SMercedes E 63 AMG i E 63 S AMG to jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie i najciekawszych propozycji w tym segmencie. Ceny
Mercedes AMG E 63S

Mercedes E 63 AMG i E 63 S AMG to jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie i najciekawszych propozycji w tym segmencie. Ceny nowego modelu poznamy w styczniu, natomiast pierwsze egzemplarze trafią do dilerów w marcu.

Fot. Tomasz Szmandra

Wróćmy jednak jeszcze na moment do silnika – jednostka Mercedesa została wyposażona w system dezaktywacji cylindrów – podczas spokojnej jazdy, kiedy nie wykorzystujemy pełnego potencjału potężnego silnika, automatycznie wyłącza się część cylindrów. Wpływa to na obniżenie zarówno zużycia paliwa, jak i emisji szkodliwych substancji do atmosfery.

Mercedes E 63 AMG i E 63 S AMG to jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie i najciekawszych propozycji w tym segmencie. Ceny nowego modelu poznamy w styczniu, natomiast pierwsze egzemplarze trafią do dilerów w marcu.

Wybrane dane techniczne Mercedesa E 63 S 4MATIC+ i konkurentów:

Marka/model

Mercedes
E 63S

BMW
M5

 

Audi S6

 

Cena (zł)

b.d.

506 200

394 600

Typ nadwozia/liczba drzwi

sedan/4

sedan/4

sedan/4

Liczba miejsc

5

5

5

Wymiary i masy

 

 

 

Długość/szerokość/wysokość (mm)

4993/1907/1460

4907/1860/1475

4931/1874/1430

Rozstaw osi (mm)

2939

2968

2917

Masa własna (kg)

1880

1870

1970

Poj. bagażnika (l)

540

520

530

Poj. zbiornika paliwa (l)

66

80

75

Układ napędowy

 

 

 

Rodzaj paliwa

benzyna

benzyna

benzyna

Pojemność silnika (cm3)

3982

4395

3993

Liczba cylindrów

4

8

8

Napędzana oś

4x4

tylna

4x4

Skrzynia biegów:
typ/liczba przełożeń

automatyczna/9

automatyczna/7

automatyczna/7

Osiągi

 

 

 

Moc (KM) przy obr./min

612/5750-6500

560/6000

450/5800

Moment obrotowy
przy obr./min (Nm)

850/2500-4500

680/1500-5750

550/1400-5700

Przyspieszenie 0–100 km/h (s)

3,4

4,3

4,4

Prędkość maksymalna (km/h)

250

250

250

Średnie spalanie (l/100 km)

9,1

9,9

9,2

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie