Do momentu pojawienia się klasy A, mercedes 190 pełnił rolę najmniejszego modelu w ofercie koncernu ze Stuttgartu. Auto zadebiutowało na rynku 21 lat temu i pozostawało w sprzedaży do 1993 roku. W tym czasie w samochodzie wprowadzono oczywiście szereg modyfikacji - zmianom ulegały elementy nadwozia i silniki. Przez cały okres produkcji samochód oferowany był wyłącznie w jednej wersji nadwoziowej - jako czterodrzwiowy sedan.
![]() |
Szeroka listwa ochronna to znak rozpoznawczy nowszych modeli serii 190. |
Mercedesowi 190 praktycznie niczego nie można zarzucić w dziedzinie komfortu i bezpieczeństwa jazdy. Wielowahaczowe zawieszenie z tyłu zapewnia stabilną i wygodną podróż. Nie zachwyca jedynie przestrzeń dla pasażerów tylnej kanapy i objętość bagażnika wynosząca tylko 410 l. Przeciętnej jakości są plastikowe elementy wykończenia wnętrza. Co istotne jednak, nawet w autach z przebiegami rzędu 300 tys. km, skrzypienia czy trzaski w kabinie są zjawiskiem zupełnie obcym.
Bardzo szeroka jest oferta silnikowa. Obejmuje ona benzynowe jednostki napędowe o mocy od 102 do 204 KM i diesle (72-126 KM). Najłatwiej na giełdzie spotkać auto z motorem benzynowym 1.8 lub dieslem o pojemności 2,0 litra. Oba silniki wykazują się ponadprzeciętną trwałością i są godne polecenia.
Na rynku aut używanych liczba zadbanych i znajdujących się w dobrym stanie technicznym mercedesów 190 jest ograniczona. Stąd też wysokie ceny takich egzemplarzy - za auto z 1990 roku trzeba zapłacić nawet 18-20 tys. zł. Nieco starszy i mniej zadbany pojazd można kupić już za kilka tysięcy złotych. Przy zakupie warto przyjrzeć się rantom drzwi i progom, gdyż mogą w tych miejscach pojawiać się oznaki korozji.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?