Pod koniec 2019 r. McLaren zakończył program testów modelu Speedtail. Ich kulminacją były próby na pasie startowym Johnny Bohmer Proving Grounds w Centrum Kosmicznym Kennedy'ego na Florydzie w Stanach Zjednoczonych. Ten długi na ponad 4,8 km pas startowy jest jednym z najbardziej płaskich takich obiektów inżynieryjnych na świecie. Z tego względu jest często wykorzystywany do prób prędkości samochodów.
McLaren Hyper-GT XP2, który jest prototypem modelu Speedtail, osiągnął na pasie Johnny Bohmer Proving Groundstam prędkość maksymalną 403 km/h. Próby przeprowadzono ponad 30 razy. Była to kulminacja szeroko zakrojonego procesu dynamicznego rozwoju dla najszybszego McLarena, przeprowadzonego w wielu miejscach testowych na całym świecie.
Jak na auto sportowe Speetail ma dość długie nadwozie - nieco ponad 5 metrów. Ale jednocześnie jest najbardziej aerodynamicznie wydajne autem marki McLaren w historii. Np. pojazd posiada specjalne osłony aerodynamiczne przednich kół z włókna węglowego, które przypominają pokrywy. Tym bardzie, że nie obracają się one wraz z kołem, tylko tworzą płaską powierzchnię, która optymalizuje przepływ powietrza.
Zrezygnowano też z lusterek bocznych. Zamiast nich po włączeniu zapłonu z drzwi wysuwają się dwie małe kamery wysokiej rozdzielczości, które przekazują obraz do dwóch monitorów w kabinie. Ponieważ są znacznie mniejsze niż tradycyjne lusterka, wydajnie zmniejszają zawirowania powietrza.
Pod względem mechanicznym zastosowano hybrydowy układ napędowy (silnik benzynowy V8 z podwójnym turbodoładowaniem + elektryczny), który zapewnia moc 1070 KM i moment obrotowy o wartości 1150 Nm. To najmocniejszy ze wszystkich dotychczas opracowanych aut marki McLaren dopuszczonych do jazdy po drogach publicznych.
Pakiet akumulatorów opracowany przez McLarena ma moc 5,2 kW/kg, co jest najlepszym stosunkiem mocy do masy samochodowego systemu akumulatorów wysokiego napięcia.
Sercem wnętrza Speedtail jest siedzenie kierowcy. Jego centralne położenie przypomina pierwszy samochód drogowy, kultowy McLaren F1. Po lewej kokpitu znajdują się elementy sterujące pojazdu. Po prawej stronie jest cześć infotainment. Natomiast po obu stronach fotela kierowcy wygospodarowano miejsce na siedzenia dla łącznie dwóch pasażerów.
Budowa pierwszego ze 106 modeli Speedtails, które będą ręcznie montowane na zamówienie klienta, właśnie rozpoczęła się w McLaren Production Centre w Woking w Wielkiej Brytanii. Odbiór pierwszego auta zaplanowano na luty 2020 r.
Zobacz także: Tak prezentuje się Golf nowej generacji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm
Słuchawki Beyerdynamic DT990 Edycja 250Ohm Model D…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay EX Anthracite Oxygen
Słuchawki Bang & Olufsen Beoplay EX Komfort na któ…
kup teraz

Sony MDREX15LPPIZ różowy
SŁUCHAWKI SONY MP3 MDR-EX15LP KORECZKI- Słuchanie …
kup teraz

Sony LinkBuds WF-L900 Biały
To jest automatyczne tłumaczenie wygenerowane prze…
Pirat drogowy w Lublinie