McLaren P1. Koniec produkcji

(mm)
Za napęd modelu P1 odpowiada silnik V8 o pojemności 3,8 litra oraz motor elektryczny. Dzięki temu auto jest w stanie uzyskać 916 KM i 900 Nm momentu obrotowego. Moc przekazywana jest na na tylne koła za pomocą siedmiobiegowej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem / Fot. McLaren
Za napęd modelu P1 odpowiada silnik V8 o pojemności 3,8 litra oraz motor elektryczny. Dzięki temu auto jest w stanie uzyskać 916 KM i 900 Nm momentu obrotowego. Moc przekazywana jest na na tylne koła za pomocą siedmiobiegowej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem / Fot. McLaren
Ostatni McLaren P1 opuścił linię produkcyjną. Łącznie powstało 375 egzemplarzy hybrydowego pojazdu, a wszystkie egzemplarze znalazły właścicieli jeszcze zanim opuściły fabrykę.
Za napęd modelu P1 odpowiada silnik V8 o pojemności 3,8 litra oraz motor elektryczny. Dzięki temu auto jest w stanie uzyskać 916 KM i 900 Nm momentu
Za napęd modelu P1 odpowiada silnik V8 o pojemności 3,8 litra oraz motor elektryczny. Dzięki temu auto jest w stanie uzyskać 916 KM i 900 Nm momentu obrotowego. Moc przekazywana jest na na tylne koła za pomocą siedmiobiegowej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem / Fot. McLaren

Ostatnim egzemplarzem z numerem 375 okazał się pojazd, który trafi do klienta z USA. Auto oferowane było od połowy 2013 roku, a powstało także 18 różnego rodzaju prototypów i 3 pojazdy przedprodukcyjne.

W budowę każdego egzemplarza angażowało się 105 osób. Budowa trwała 17 dni, z czego 5 dni zajmowało lakierowanie. 34% sprzedanych aut trafiło do obu Ameryk, 27% do regionu Azji i Pacyfiku, 26% do Europy, a 13% na Bliski Wschód i do Afryki.

Zobacz także: Marcin Brosz wierzy w wygraną Korony z Cracovią

Za napęd modelu P1 odpowiada silnik V8 o pojemności 3,8 litra oraz motor elektryczny. Dzięki temu auto jest w stanie uzyskać 916 KM i 900 Nm momentu obrotowego. Moc przekazywana jest na na tylne koła za pomocą siedmiobiegowej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem. Pojazd od 0 do 100 km/h przyspiesza w 2,8 s, a jego prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 350 km/h.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie