McLaren GT. Nowe spojrzenie na koncepcję Grand Tourer'a

Wojciech Frelichowski
Jeśli ktoś teraz zdecyduje się na zakup tego modelu (cena 163 tys. funtów), to ma szanse na odbiór auta jeszcze w tym roku. Bo jak każdy McLaren, także model GT będzie składany ręcznie.Fot. McLaren
Jeśli ktoś teraz zdecyduje się na zakup tego modelu (cena 163 tys. funtów), to ma szanse na odbiór auta jeszcze w tym roku. Bo jak każdy McLaren, także model GT będzie składany ręcznie.Fot. McLaren
McLaren co dopiero świętował wyprodukowanie 20-tysięcznego auta, a już pochwalił się nowym modelem. To McLaren GT - pierwszy klasyczny Grand Tourer w rodzinie aut tej marki.

Podobnie jak wszystkie McLareny, nowy GT ma aluminiowe panele nadwozia i strukturę z włókna węglowego, która - jak zapewnia producent - ma wyjątkową wytrzymałość i sztywność, umożliwiając jednocześnie odpowiednią niezrównaną dynamikę jazdy.

W strukturę z włókna węglowego włączono również przeszklone słupki C i tylne szyby, dzięki czemu poprawiono widoczność do tyłu i wprowadzono do wnętrza jeszcze więcej światła.

Aluminiowe przełączniki i elementy sterujące - w tym łopatki zmiany biegów zamontowane na kierownicy - kontrastują z błyszczącymi czarnymi obwódkami ekranu informacyjno-rozrywkowego, przełącznikami okien, dźwigni wyboru biegów i obudów wentylatora. O nagłośnienie dba 12-głośnikowy system audio Bowers & Wilkins.

System informacyjno-rozrywkowy opracowany dla nowego McLarena GT jest najbardziej wyrafinowanym systemem firmy. Nawigacja HERE® podaje informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Interfejs sterownika działa w podobny sposób jak smartfon, a siedmiocalowy centralny ekran dotykowy służy do wybierania funkcji pojazdu, takich jak nawigacja satelitarna, Bluetooth, przesyłanie strumieniowe multimediów i aktywacja głosu. Sterowanie ogrzewaniem i wentylacją jest również zintegrowane z ekranem dotykowym, zapewniając łatwość obsługi i zmniejszenie ogólnej liczby przełączników i elementów sterujących. W standardzie jest cyfrowe radio DAB (lub radio satelitarne Sirius w Ameryce Północnej).

Dużą uwagę poświęcono bagażnikowi. Jego całkowita pojemność wynosi 570 litrów. Przykryto go przeszkloną pokrywą, która otwiera się i zamyka elektrycznie.

Źródłem napędu auta jest nowy, 620-konny silnik o pojemności 4 litrów z podwójnym turbodoładowaniem, oznaczony jako M840TE. Jego moc wynosi 620KM przy 7500 obr./min. Moment obrotowy o wartości 630 Nm jest generowany między 5.500 obr./min. a 6500 obr./min, z czego ponad 95% jest dostępne od 3000 obr./min do 7250 obr./min. Silnik jest połączony z 7-biegową przekładnią SSG.

Przyspieszenie McLarena GT od 0 do 100 km/h trwa 3,2 sekundy, a od 0 do 200 km / h - 9 sekund. Maksymalna prędkość auta wynosi 326 km/h.

Jeśli ktoś teraz zdecyduje się na zakup tego modelu (cena 163 tys. funtów), to ma szanse na odbiór auta jeszcze w tym roku. Bo jak każdy McLaren, także model GT będzie składany ręcznie.

Zobacz także: To musisz wiedzieć o akumulatorze

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty