McLaren 620R. Limitowana edycja sportowego coupe dostępna w Polsce

Wojciech Frelichowski/ TVn Turbo / x-news
McLaren 620R jest oparty na jednoczęściowym podwoziu Monocell II. To najlżejszy model z głównego nurtu serii Sport. Fot. McLaren
McLaren 620R jest oparty na jednoczęściowym podwoziu Monocell II. To najlżejszy model z głównego nurtu serii Sport. Fot. McLaren
McLaren wprowadził do sprzedaży w Polsce model 620R. To sportowe coupe, który nadaje się do wyścigów na torach.

McLaren 620R jest oparty na modelu 570S GT4, który - jak twierdzi producent - jest najbardziej udanym samochodem wyścigowym GT, jaki kiedykolwiek zbudowała ta brytyjska firma. Ale 620R jest przede wszystkim skonfigurowany jako samochód drogowy zdolny do pokonywania fenomenalnych czasów okrążeń.

Auto, oparte na jednoczęściowym podwoziu Monocell II z włókna węglowego 570S GT4, jest lżejsze od wcześniejszych modeli głównego nurtu serii Sports. Jego DNA w sportach motorowych jest dodatkowo wzmacniane przez przyjęcie regulowanych elementów aerodynamicznych GT4, elementów zawieszenia pochodzących z wyścigów i ponownej kalibracji układu napędowego, która zwiększa moc wyjściową do 620 KM, co tłumaczy nazwę auta. Taka moc pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,9 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 322 km/h.

W celu zmniejszenia bezwładności przy dużym obciążeniu zastosowano sztywniejsze mocowania układu napędowego. Siedmiobiegowa skrzynia SSG oferuje technologię McLaren Inertia Push zapewniającą superszybkie czasy zmiany biegów. Lekkie zawieszenie ma aluminiowe wahacze i sztywniejsze stabilizatory. Natomiast układ hamulcowy wyposażono w przyspieszacz hamowania pochodzący z McLarena Senna.

Jednym z kluczowych elementów zapewniających modelowi 620R odpowiednią stabilność i aerodynamikę jest regulowane tylne skrzydło z włókna węglowego GT4. Daje ono 185 kg dodatkowego docisku. Kolejne 65 kg zapewniają odpowiednio wyprofilowany przedni zderzak oraz maska.

W dwuosobowej kabinie standardem są super lekkie fotele wyścigowe z włókna węglowego z sześciopunktowymi pasami, łopatki zmiany biegów z włókna węglowego i system telemetrii McLaren Track. Natomiast takie rzeczy, jak dywaniki podłogowe, schowek, klimatyzacja, system audio i nawigacja IRIS zostały usunięte, aby zaoszczędzić na wadze.

620R jest oferowany w trzech standardowych kolorach inspirowanych GT4, McLaren Orange, Silica White, Onyx Black. Wiele innych opcji jest dostępnych za pośrednictwem McLaren Special Operations (MSO), w tym pakiety zewnętrzne, naklejki wyścigowe i specjalne kolory inspirowane McLaren Senna GTR.

McLaren 620R zostanie wyprodukowany w limitowanej serii liczącej 350 sztuk.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty