Na początku przyszłego roku Mazda otworzy w Polsce oficjalne przedstawicielstwo.
Dotychczas Mazdy można było kupować tylko u dealerów, którzy sprowadzali je indywidualnie. Kilka lat temu firma wycofała się z naszego kraju w związku z wewnętrznymi problemami związanymi m.in. z produkcją pojazdów.
- Pojawienie się generalnego importera oznacza szerszy dostęp do samochodów Mazdy i lepsze warunki serwisowania aut - wyjaśnia Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Samar.
Jego zdaniem Mazda ma szanse wyrobić sobie pozycję na naszym rynku.
- Jej produkty cieszą się dobrą opinią, której w ostatnich latach nic nie popsuło. Potwierdzają to wysokie miejsca marki w europejskich rankingach zadowolenia klientów.
Europejska centrala Mazdy wskazała osoby, które zajmą najwyższe stanowiska w powstającym polskim oddziale firmy. Dyrektorem zarządzającym Mazdy w Polsce zostanie Shunsuke Hamamoto, wcześniej pracujący jako główny menedżer ds. globalnego produktu. Głównym menedżerem mianowany zostanie Wojciech Halarewicz, wcześniej pracujący dla Fiata.
Japoński producent oferuje Mazdę2 (porównywalną z Oplem Corsą czy Renault Clio), Mazdę3 (rywalizującą m.in. z Fordem Focusem czy VW Golfem), Mazdę6 (należącą do tego samego segmentu, co Renault Laguna i Peugeot 407), Mazdę5 (minivan), Mazdę MX-5 i RX-8 (sportowe) oraz pikapa BT-50.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?