W tym samym czasie w USA i na wybranych rynkach poza Europą pojawią się nowe modele o zwiększonej szerokości nadwozi – nowa Mazda CX-70 i CX-90, a także nowa Mazda CX-50 opracowana na małej platformie.
Modele CX-60 i CX-80, wyposażone odpowiednio w dwa i trzy rzędy siedzeń, zapoczątkują europejską premierę samochodów hybrydowych typu plug-in, wyposażonych w czterocylindrowe rzędowe silniki benzynowe połączone z silnikiem elektrycznym. Ponadto, wprowadzone zostaną sześciocylindrowe, rzędowe silniki: benzynowy nowej generacji e-Skyactiv X i silnik wysokoprężny Skyactiv-D, połączone z 48-woltowym systemem miękkiej hybrydy.
Kolejną nowością w pierwszej połowie 2022 r. będzie nowa wersja Mazdy MX-30, pierwszego seryjnie produkowanego samochodu elektrycznego Mazdy, który w uzupełnieniu wszechstronnej technologii elektryfikacji Mazdy wykorzystuje unikatowy dla firmy silnik Wankla w roli generatora energii elektrycznej.
Przypomnijmy. Silnik Wankla to silnik spalinowy, w którym tłok obraca się wewnątrz cylindra. Nazywany silnikiem z tłokiem obrotowym a także potocznie silnikiem Wankla, od nazwiska konstruktora. Silnik Wankla po raz pierwszy zastosowano seryjnie w samochodach NSU Spider – prezentacja miała miejsce w roku 1963 na salonie samochodowym we Frankfurcie.
Od około 2025 r. firma wprowadzi szereg nowych samochodów na nowej platformie przeznaczonej dla samochodów elektrycznych. Mazda CX-5 i CX-30 nadal będą oferowane w sprzedaży.
__
* Modele bazujące na dużej platformie: CX-60, CX-70, CX-80 oraz CX-90
Zobacz także: Tak prezentuje się Rolls-Royce Cullinan
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?