Mazda nie zrezygnuje z silników Wankla

(pp) źródło: autocar.co.uk
Fot. Mazda
Fot. Mazda
22 czerwca Mazda oficjalnie zakończyła produkcję silników Wankla, które napędzały model RX-8. Okazuje się jednak, że Japończycy nie porzucili prac nad rozwojem tego typu jednostek.
Fot. Mazda
Fot. Mazda

Pomimo niewielkiej pojemności (1308 centymetrów sześciennych), silnik z rodziny Renesis, który był produkowany od 2003 roku, generował aż 231 KM bez doładowania. Stało się tak dzięki zastosowaniu rozwiązania obrotowych tłoków, opatentowanych przez Feliksa Wankla.

Po tym, jak ostatni z silników Renesis zjechał z taśmy produkcyjnej zakładów w Hiroszimie wydawało się, że Mazda definitywnie zakończyła ten etap w swojej historii i całkowicie skupi się na wytwarzaniu tradycyjnych jednostek czterosuwowych. Okazuje się jednak, że Mazda w dalszym ciągu zamierza korzystać z motorów rotacyjnych.

Jednak na ich premierę przyjdzie nam jeszcze poczekać. - "W tej chwili naszym priorytetem jest rozwój technologii SKYACTIV. Jednocześnie prowadzimy prace nad nowym silnikiem rotacyjnym, lecz nie ujrzy on światła dziennego w najbliższej przyszłości" - powiedział przedstawiciel Mazdy w wywiadzie z portalem "autocar.co.uk".

Co ciekawe, nowy silnik Wankla będzie przystosowany nie tylko do spalania benzyny, lecz także paliw alternatywnych. Nieoficjalnie mówi się także, że tradycyjny zapłon iskrowy zostanie zastąpiony laserowym.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty