Mazda MX-5. Po liftingu z większą mocą

Mariusz Michalak
Mazda MX-5Silnik SKYACTIV-G 2.0 ma bardziej rasowe brzmienie i pracuje na jeszcze wyższych obrotach przez przesunięcie maksymalnych obrotów - z 6800 na 7500 obr./min. Moc silnika wzrosła ze 160 do 184 KM osiąganych przy 7000 obr./min, przy jednoczesnej zmianie maksymalnego momentu obrotowego z 200 do 205 Nm uzyskiwanych teraz już przy 4000 obr./min.Fot. Mazda
Mazda MX-5Silnik SKYACTIV-G 2.0 ma bardziej rasowe brzmienie i pracuje na jeszcze wyższych obrotach przez przesunięcie maksymalnych obrotów - z 6800 na 7500 obr./min. Moc silnika wzrosła ze 160 do 184 KM osiąganych przy 7000 obr./min, przy jednoczesnej zmianie maksymalnego momentu obrotowego z 200 do 205 Nm uzyskiwanych teraz już przy 4000 obr./min.Fot. Mazda
Czy Mazda MX-5, najlepiej sprzedający się roadster, może zaoferować coś więcej? Okazuje się, że tak, a pokazuje to wersja po liftingu.

Mazda MX-5l, zarówno z miękkim dachem, jak i w wersji RF, dostała zastrzyk mocy i wsparcie zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE.

Silnik SKYACTIV-G 2.0 ma bardziej rasowe brzmienie i pracuje na jeszcze wyższych obrotach przez przesunięcie maksymalnych obrotów - z 6800 na 7500 obr./min. Moc silnika wzrosła ze 160 do 184 KM osiąganych przy 7000 obr./min, przy jednoczesnej zmianie maksymalnego momentu obrotowego z 200 do 205 Nm uzyskiwanych teraz już przy 4000 obr./min.

W zmodyfikowanej jednostce SKYACTIV-G 2.0 występuje mniejsze tarcie mechaniczne i niższa bezwładność pracy przy wysokich obrotach, poprawione zostało działanie układu chłodzenia silnika, zwiększono ciśnienie wtrysku paliwa oraz zmodyfikowano proporcje wtryskiwanej mieszanki (paliwo-powietrze). Zmniejszona została także masa tłoków oraz korbowodu, który jest teraz lepiej zbalansowany.

1,5-litrowy silnik bez zmian oferuje 129 KM i 150 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zmodernizowane silniki benzynowe SKYACTIV-G o pojemności 1.5 oraz 2.0 z ulepszonymi parametrami spalania i większym momentem obrotowym spełniają nowe normy emisji spalin Euro 6d-Temp.

Do dyspozycji jest kilka nowych systemów bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE: Advanced Smart City Brake Support (A-SCBS) – zaawansowany system wspomagania hamowania w ruchu miejskim, który rozpoznaje inne pojazdy oraz pieszych i zapobiega kolizjom, system Smart City Brake Support (SCBS-R), rozpoznający nadjeżdżające pojazdy i  przeszkody podczas cofania, system monitorowania zmęczenia kierowcy - Driver Attention Alert, rozpoznawania znaków drogowych - Traffic Sign Recognition System (TSR) oraz nowa kamerę cofania.__

Pierwsze sztuki Mazdy MX-5 2019 trafią do polskich dealerów marki we wrześniu, kolejne samochody, już z roku produkcji 2019, będzie można zamawiać od listopada br.

Zobacz także: Suzuki Swift w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty