Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mazda 626

(LM)
Właściciele mazdy 626, pytani o największą zaletę tego auta, wymieniają jego trwałość i niezawodność.

Właściciele mazdy 626, pytani o największą zaletę tego auta, wymieniają jego trwałość i niezawodność

Mazda 626

Samochód zaprezentowany w 1992 roku został znacznie lepiej dopracowany i wykonany od poprzedniego modelu, produkowanego w latach 1987-1991. Zewnętrzne kształty nowej mazdy znacznie zaokrąglono, dzięki czemu auto zyskało atrakcyjną i dynamiczną sylwetkę. W modelu pięciodrzwiowym z tylną klapą zintegrowano elegancki spojler.
Oprócz pięciodrzwiowego hatchbacka w ofercie znalazł się sedan, który sporą popularność zdobył za oceanem. Stąd też na polskim rynku nie brakuje samochodów w tej wersji sprowadzonych z Ameryki w ramach prywatnego importu. Kombi produkowane było w wersji poprzedniej, nowe pojawiło się dopiero z nastaniem kolejnej generacji 626 po 1997 roku.
Wnętrze auta jest przestronne i funkcjonalne, a poziom jego wyposażenia budzi uznanie. Trudno również zarzucić cokolwiek solidności wykonania.
Do napędu samochodu wykorzystano dość szeroką gamę silników o mocy od 90 do 165 KM. Na polskim rynku najpopularniejsze są jednostki 2.0 (115 KM) oraz 2.5 V6 (165 KM) - samochody z tymi motorami sprzedawane były w oficjalnej sieci dealerskiej Mazdy. Słabszy silnik umożliwia rozpędzenie auta do 200 km/h i osiągnięcie setki w 10,4 s, zaś mocniejszy potrzebuje na ten sam wyczyn zaledwie 8,5 s i pozwala mknąć 220 km/h.
Okresy pomiędzy przeglądami określono w modelu 626 na 10 tys. kilometrów. Po pokonaniu dystansu 100 tys. km należy wymienić w silniku pasek rozrządu. Wcześniejsze zerwania paska się nie zdarzają.
Używane mazdy z rokiem produkcji 1992-1997 pojawiają się na giełdach coraz częściej. Jedenastoletni samochód można kupić już za około 15 tys. zł, zakup auta z roku 1996 wiąże się z wydatkiem 25 tys. zł. Przed wyłożeniem gotówki pojazd najlepiej sprawdzić w fachowym warsztacie, gdyż sporo egzemplarzy pochodzi z prywatnego importu i ma za sobą poważne wypadki.
Zalety
- dopracowane zawieszenie;
- wygodne wnętrze;
- hamulce tarczowe na wszystkich kołach;
- niezawodne silniki.
Wady
- W hatchbacku wysokie osoby podróżujące z tyłu mogą narzekać na ograniczoną przestrzeń nad głową;
- w modelu pięciodrzwiowym ograniczona widoczność do tyłu podczas manewrowania;
- stosunkowo mała liczba aut kupionych w kraju.
Ceny części zamiennych

  • filtr oleju 20 zł;
  • filtr powietrza 39 zł;
  • przednie klocki hamulcowe 195 zł;
  • tylne klocki hamulcowe 110 zł;
  • przednia tarcza hamulcowa (1 szt.) 190 zł;
  • pasek rozrządu 185 zł (wymiana 250 zł);
  • amortyzator przedni (1 szt.) 350 zł.
    Ceny w ASO dla auta z silnikiem 2.0.
    O modelu 626 mówi Stefan Dyga, kierownik serwisu w ASO Mazdy w Katowicach:
    - Samochód zalicza się do jednych z najbardziej trwałych w swojej klasie. Silniki w samochodach regularnie serwisowanych bez problemu robią przebiegi rzędu kilkuset tysięcy kilometrów.
    Dużą zaletą jest także dostępność części zamiennych. Okres oczekiwania na jakikolwiek element nie przekracza dwóch tygodni. Większość popularnych podzespołów jest dostępna od ręki.
  • od 12 lat
    Wideo

    Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

    Dołącz do nas na Facebooku!

    Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

    Polub nas na Facebooku!

    Kontakt z redakcją

    Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

    Napisz do nas!

    Polecane oferty

    Materiały promocyjne partnera
    Wróć na motofakty.pl Motofakty