Mazda 6

pim
Wkrótce do sprzedaży w Polsce zostanie wprowadzona Mazda 6 - dynamiczny i elegancki następca modelu 626.
Mazda 6

Mazda jest marką prawie nieobecną na naszym rynku. Produkowane w Japonii samochody są drogie z powodu wysokich ceł, jakimi są obłożone w Polsce. Szkoda, bo firma od lat proponuje ciekawe i solidne auta. Następca modelu 626 jest tego przykładem.
W sylwetce mazdy 6 udało się połączyć elegancję z dynamiką i sportowym charakterem. Elegancja i wysokim poziom wykończenia to także cechy wnętrza samochodu.

Mazda 6

Projektując wnętrze konstruktorzy myśleli przede wszystkim o komforcie i ergonomii. Jest ono funkcjonalne i wykonane z wysokiej jakości materiałów. Okrągłe cyferblaty prędkościomierza i obrotomierza są czytelna, a duże pokrętła i przyciski na konsoli środkowej ułatwiaj obsługę samochodu. Wygodne jest także umieszczenie na kierownicy sterowania radiem i tempomatem.
W kabinie jest kilka poręcznych schowków i półeczek, m. in. w podłokietniku między przednimi siedzeniami, schowek na okulary, miejsca na kubki i butelki z napojami.
Samochód jest wyposażony w elektroniczną klimatyzację, tempomat i radioodtwarzacz CD z systemem 7 głośników firmy Bose. Przednie fotele są podgrzewane.
Starając się zaprojektować wygodny samochód rodzinny, konstruktorzy Mazdy zwrócili szczególną uwagę na ilość miejsca na tylnej kanapie, zwłaszcza w rejonie kolan.
Tylne siedzenia są wyposażone w system karakuri, pozwalający jednym ruchem złożyć tylną kanapę i stworzyć bagażnik o płaskiej podłodze sięgającej przednich foteli. Podstawowa wielkość bagażnika wersji hatchback wynosi 430 l, a w sedanie 492 l.
Następca mazdy 626 został zbudowany na nowej płycie podłogowej. Wielodrążkowe tylne zawieszenia wzorowano na rozwiązaniach BMW. Samochody są wyposażone w ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania EBD, a także system kontroli trakcji DSC. Jeżeli idzie o bezpieczeństwo bierne, mazda 6 ma w standardzie 6 poduszek powietrznych.
Prawdopodobnie w sierpniu samochód trafi do sprzedaży w Polsce. Obecnie przechodzi badania homologacyjne. Mazda 6 występować będzie początkowo w dwóch wersjach nadwozia: liftback i sedan. W późniejszym okresie ma się jeszcze pojawić kombi. Wszystkie trzy mają sportową i dynamiczną, ale przy tym bardzo elegancką linię.
W Polsce będzie oferowana tylko jedna wersja silnikowa. Samochody będą napędzane dwulitrowym silnikiem o mocy 141 KM. Na innych rynkach oferowane są także: benzynowe silniki 1.8 (118 KM) i 2,3 (164 KM) oraz, w późniejszym terminie, dwulitrowy silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem, dostępny w dwóch wariantach - 118 KM i 134 KM.
Obok pięcioprzełożeniowej manualnej skrzyni biegów i czterobiegowej automatycznej, przewidziana jest także pięciobiegowa skrzynia sekwencyjna activematic. Będzie ona montowana w specjalnych wersjach samochodu kombi, z napędem na 4 koła. W innych wersjach napędzane są przednie koła.
Dane techniczne

silnik2,0 16v
moc141 KM
maks. moment obr.181 Nm
prędkość maks.208 km/h
przyspipeczenie 0 - 100 km/h9,7 s
średnie spalanie8,5 l

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie