Zauważyć można nowy, niżej schodzący grill, który podkreśla głębokość przedniej bryły, nisko położony środek ciężkości i szerokość sylwetki. Występujące w wyposażeniu standardowym reflektory diodowe zawierają w sobie światła przeciwmgielne. Powierzchnie lakierowane sięgają teraz w niższe partie nadwozia. Elegancji wyglądu dopełniają felgi o nowych wzorach i średnicach od 17 do 19 cali. Kolejną nowością w sedanie Mazdy jest lakier w kolorze Soul Red Crystal, który dołącza tym samym do Machine Gray Metallic i całej gamy innych dostępnych barw nadwozia.
Wnętrze samochodu zaprojektowane jest niemal całkowicie od nowa. Z poprzedniego modelu przejęto tylko kierownicę i niektóre drobne elementy wykończenia. Najbardziej zauważalną nowością jest szeroko rozciągnięta w poziomie tablica rozdzielcza. W wersjach Mazda 6 Signature boczki drzwi, siedzenia i tablica rozdzielcza wykończone są detalami z drewna Sen, skóry Nappa i sztucznego zamszu. Fotele przednie Mazdy6 zostały całkowicie przeprojektowane. Są one teraz szersze, a ich partie miękkie wykonano z tłumiącej wibracje pianki uretanowej o wysokiej gęstości. Samochód jest opcjonalnie wyposażony – po raz pierwszy w autach tej marki – w przednie fotele wentylowane. Przeprojektowane zostały również siedzenia tylne.
Nowe rozwiązania techniczne przejawiają się w takich systemach i funkcjach dostępnych opcjonalnie, jak:
- System kamer 360°
- Zestaw wskaźników w formie wyświetlacza TFT o przekątnej 7 cali i możliwości zmiennej konfiguracji zegarów (w modelach o wyższym poziomie wyposażenia)
- Nowy wyświetlacz systemów informacji i rozrywki MZD CONNECT o przekątnej 8 cali
z podwyższonym kontrastem kolorów - Tempomat radarowy Mazda Radar Cruise Control działający w pełnym zakresie prędkości,
z funkcją Stop & Go, dostępny jako opcja wyposażenia - System odmrażania wycieraczek przedniej szyby
- Wyświetlacz czołowy Active Driving Display
Zobacz także: Renault Megane Grandtour w naszym teście
W Stanach Zjednoczonych Mazda 6 oferowana jest z dwiema jednostkami napędowymi do wyboru. Pierwszą z nich jest wolnossący silnik benzynowy Skyactiv-G 2.5. Nowym rozwiązaniem technicznym jest system dezaktywacji cylindrów użyty w silniku czterocylindrowym. W sytuacjach, gdy samochód jedzie ze stałą prędkością w zakresie od 40 do 80 km/h, dwa skrajne cylindry mogą się wyłączać, jednak w reakcji na dodanie gazu czyli w sytuacji zapotrzebowania na wyższe osiągi, silnik natychmiast wraca do pracy na czterech cylindrach. W przekładni hydrokinetycznej – elemencie automatycznej, sześciobiegowej skrzyni Skyactiv-drive, zastosowane zostało wahadło odśrodkowe, które równoważy wszelkie wibracje, jakie mogłyby być odczuwalne podczas pracy silnika na dwóch cylindrach.
Wyższe wersje Mazdy6 napędza doładowany turbosprężarką silnik Mazda Skyactiv-G 2.5T. Silnik ten, po raz pierwszy zastosowany w obecnej generacji Mazdy CX-9 osiąga moment obrotowy na poziomie 420 Nm już od prędkości 2000 obr./min. oraz moc 250 KM na benzynie o liczbie oktanowej 93 (227 KM na benzynie 87-oktanowej).
Pojawienie się zmodyfikowanej i ulepszonej Mazdy 6 w sprzedaży przewidziano na wiosnę 2018 r.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?