Jedną z paryskich premier Mazdy była nowa wersja silnika wysokoprężnego Mazdy 3 o pojemności 1,6 litra, spełniająca normę emisji spalin Euro V. Silnik generuje teraz moment obrotowy wyższy o 12% w stosunku do poprzednika.
Mazda 3 dostępna jest w dwóch wersjach (hatchback i sedan) występuje w wersji sportowej, oferowana jest z pięcioma silnikami i trzema skrzyniami biegów.
Unowocześniony, wysokoprężny silnik z bezpośrednim wtryskiem Common-Rail 1,6 litra MZ-CD współpracuje z sześciobiegową skrzynią przekładniową. Rozwija moc 85 kW/115 KM przy 3600 o/m, i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym o wartości 270 Nm między 1750 a 2700 o/m. To przyrost o 12,5% wobec poprzedniej wersji.
Nowy silnik zużywa jedynie 4,4 litra oleju napędowego na 100 km (średnio) i emituje 117 gramów CO2 na kilometr (średnio). Nowy rozrząd o dwóch zaworach na cylinder (SOHC) i niskim współczynniku oporów wewnętrznych oraz aluminiowy blok i pomniejszona pojemność skokowa czynią ten silnik lekkim i kompaktowym.
Poza rozwojową tą jednostką napędową, Mazda 3 dostępna jest z dwoma silnikami benzynowymi o pojemności 2,0 l (z systemem i-stop) oraz 1,6 litra, które połączone są z pięcio- i sześciobiegowymi ręcznymi skrzyniami biegów, lub skrzynią automatyczną o czterech przełożeniach (tylko silnik 2,0 l). Pozostałe silniki w ofercie to dwie wersje najmocniejszego silnika wysokoprężnego MZR 2.2 turbo, Diesel z sześciobiegową skrzynią ręczną, oraz wersja wyposażona w silnik benzynowy o pojemności 2,3 litra z turbosprężarką, rozwijający moc 260 KM. Wszystkie silniki są zgodne z normą emisji Euro V.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?