W samochodzie po raz pierwszy zastosowano szereg technologii pod szyldem SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS, których zadaniem jest zapewnienie zintegrowanej kontroli nad silnikiem, skrzynią biegów i zawieszeniem. Zadaniem GVC jest wektorowanie momentu obrotowego silnika w celu zoptymalizowania obciążenia na każde z napędzanych kół, co jak obiecuje producent - ma upłynnić pokonywanie zakrętów w praktycznie każdych warunkach.
Nowością w wersjach z silnikami diesla jest system precyzyjnej kontroli mocy oraz technologia Natural Sound Frequency Control, minimalizująca wibracje charakterystyczne dla jednostek tego typu. Za ciszę we wnętrzu odpowiada system Natural Sound Smoother, teraz dostępny we wszystkich modelach z silnikami diesla.
We wnętrzu samochodu znajdziemy pełnokolorowy wyświetlacz head-up (Active Driving Display) i kierownicę o ulepszonej ergonomii. Za bezpieczeństwo odpowiada odświeżony system antykolizyjny, który zamiast czujników laserowych jest teraz wyposażony w kamery i system wykrywania pieszych. Mazdę 3 będzie można kupić w wersji z reflektorami LED z systemem adapcyjnego doświetlania zakrętów.