Mazda 2

pim
Udostępnij:
Przez lata Mazda była praktycznie odcięta od polskiego rynku motoryzacyjnego. Wytwarzane w Japonii samochody z powodu wysokiego cła przegrywały z każdą europejską konkurencją.

Za kilka miesięcy może to zmienić mazda 2, która będzie produkowana w Hiszpanii.Mazda 2 to kolejna generacja mazdy demio. Poprzednia nie trafiła na nasze ulice. Nowa mazda demio w lipcu znalazła się w sprzedaży w Japonii. Model europejski będzie się nieco różnił od japońskiego.
Nowe demio sylwetką przypomina poprzednika, ale ładniejsze są proporcje nadwozia, a maska i światła z przodu i z tyłu przypominają mazdę 6 - to element podkreślający przynależność do marki.
Wnętrze pięcioosobowego samochodu ma oferować maksymalną ilość miejsca. Możliwość regulacji wysokości fotela kierowcy i położenia kolumny kierowniczej pozwala zmieścić się wygodnie za kierownicą nawet osobom o wzroście 190 cm (fotel kierowcy przesuwa się o 25 cm i obniża o 5,5 cm).
Przestrzeń bagażowa została dokładnie zaprojektowana. W maździe demio, a więc w maździe 2 z pewnością też, w schowku przed pasażerem jest wyjmowany element, mogący służyć jako... pojemnik na śmieci. Z przodu są dwa uchwyty na kubki, a w tylnych drzwiach są uchwyty na dwie półlitrowe butelki. Po złożeniu tylnej kanapy do samochodu można załadować w całości dwa rowery górskie.
Podstawowym wyposażeniem samochodu będą m. in. 2 poduszki powietrzne, ale boczne airbagi i kurtyny powietrzne będą dostępne w opcjach. Możliwe będzie wyposażenie auta w ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania, a w przypadku najsilniejszych wersji (benzynowej 1,6 i turbodiesla 1,4) także system stabilizacyjny DSC. To jednak "europejska" specyfikacja. Jak będzie wyglądała polska, jeszcze nie wiadomo.
Dla mazdy 2 przewidziano gamę 4 silników: trzy jednostki benzynowe (1,25 l, 1,4 l oraz 1,6 l) i turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 1,4 l. Ten ostatni będzie dostępny ze skrzynią Automated Shift Manual, czyli automatem z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów.
Japońskie mazdy demio mają inne silniki. Należy więc przypuszczać, że europejskie wersje będą napędzane benzynowymi silnikami Forda, a turbodiesel to wspólne dzieło PSA (Peugeot i Citroen) oraz Forda. Silnik ten trafił już do aut tych producentów. To nie przypadek. Ford jest głównym udziałowcem Mazdy, a model mazda 2 będzie powstawać w fabryce Forda w Walencji.
Na polski rynek ten samochód trafi prawdopodobnie późną wiosną.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Sencor

Sencor Sca BA01 V2

180,27 zł49,87 zł-72%
miejsce #2

Sentech

SENTECH AL 2500 EXPERT

269,00 zł119,00 zł-56%
miejsce #3

Gtx

GTX Alkomat Elektrochemiczny

399,00 zł269,00 zł-33%
miejsce #4

Certen

Certen Personal White

389,00 zł338,00 zł-13%
miejsce #5

Promiler

PROMILER AL 7000 LITE

238,00 zł229,00 zł
miejsce #6

Bean

AlcoFind AF-35

299,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Nowy taryfikator

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie