Mazda 2 1,4 Sport

Jacek Dobkowski
Najnowsza na polskim rynku Mazda przekonuje bardzo dobrym wykonaniem, usztywnionym zawieszeniem, szybką reakcją na ruchy kierownicy.

Mazda 2 1,4 Sport

Wersja Sport odznacza się najbogatszym
wyposażeniem. Dwie pozostałe to Core oraz Core+
Fot. Tomasz Radzik

Mazda jest od 1996 roku kontrolowana przez Forda. Mazda 2 korzysta z tej samej płyty podłogowej co Ford Fiesta i Fusion. Ponieważ odznacza się "vanowatą" wysokością nadwozia, jest porównywana właśnie z Fusion. Silniki Mazdy 2 oczywiście także pochodzą od Forda.
Pięciokątna atrapa
Co interesujące, Mazda 2 ma gorsze proporcje niż Fusion, jest od niego wyższa, węższa i krótsza. Mimo to prezentuje się, moim zdaniem, lepiej niż Fusion. Ciekawszy jest przód auta z elementami typowymi dla Mazdy. Pięciokątna atrapa chłodnicy, zwana też grillem, wcinająca się w zderzak, wyraźnie zaznaczone przetłoczenia na masce, płaskie, skośne reflektory.
Z Hiszpanii rodem
Mazda jest marką japońską, należy do amerykańskiego Forda (u nas odbieranego jako niemiecka marka), zaś produkcja modelu 2 została ulokowana w Hiszpanii, w Walencji.
Dane techniczne

Rodzaj nadwoziapięciomiejscowe, pięciodrzwiowe
Silnikbenzynowy, 1 388 ccm, 4 cylindry, 16 zaworów
Moc80 KM przy 5 700 obr./min
Maks. moment obrotowy124 Nm przy 3 500 obr./min
Napędna przednie koła
Prędkość maks.164 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h13,9 s
Ogumienie195/50 HR 15
Długość3 925 m
Szerokość1 680 m
Wysokość1 545 m
Rozstaw osi2 490 m
Masa1 060 kg
Bagażnik267-1 044 l
Zbiornik paliwa45 l
Zużycie paliwa5,6/8,9/6,8 (poza miastem, miasto, średnie)
Cena53 990 zł
od 12 lat
Wideo

Inauguracja metro roweru

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty