Mazda 121

( lm )
Pierwsze wersje mazdy 121 nie były zbyt piękne. Prawdziwy przełom nastąpił w 1990 roku, kiedy zaprezentowano nowy model o urzekającej i niebanalnej stylistyce nadwozia ...

Pierwsze wersje mazdy 121 nie były zbyt piękne. Prawdziwy przełom nastąpił w 1990 roku, kiedy zaprezentowano nowy model o urzekającej i niebanalnej stylistyce nadwozia w niespotykanej w tej klasie aut odmianie sedan. Samochód posiadał kilka oryginalnych rozwiązań konstrukcyjnych - np. wersja o nazwie canvas top wyposażona była w brezentowy, rozsuwany elektrycznie dach.W Polsce model 121 pojawił się w sprzedaży w 1991 roku i był oferowany przez pięć lat.
Pomimo tego, iż auto było dostępne w krajowych salonach, gros samochodów zostało sprowadzone do Polski w ramach prywatnego importu.
Mazdy 121 są trwałe i niezawodne, nie atakuje ich też korozja - pod warunkiem oczywiście, że auto jest bezwypadkowe lub dobrze naprawione. Całkiem przyzwoicie stan naszych dróg znosi zawieszenie. Minusem pojazdu jest ubogie wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa - na ABS czy poduszki powietrzne nie ma co liczyć.
Do napędu samochodu wykorzystywano dwa silniki benzynowe: 1.1 (56 KM) i 1.3 (73 KM). W przypadku obu jednostek okresy pomiędzy przeglądami technicznymi wynoszą 10 tys. km lub 12 miesięcy.
Stefan Dyga, kierownik serwisu i właściciel salonu Mazdy w Katowicach
Mazda 121 to ulubiony samochód kobiet. Swego czasu krążyła o nim nawet anegdotka, że to jedyny model na rynku, w którym kobieta może podróżować nie zdejmując z głowy kapelusza. Rzeczywiście, dzięki sporej wysokości, wnętrze auta robi wrażenie całkiem przestronnego.
Co istotne, nie ma kłopotów z dostępnością części zamiennych. Na oryginalne elementy okres oczekiwania wynosi maksymalnie dwa tygodnie, natomiast szeroka gama zamienników dostępna jest zwykle od ręki.
Zalety

  • Duża niezawodność
  • Komfortowe i trwałe zawieszenie
  • Niebanalny styl
  • Przystępne ceny

    Wady

  • Wysokie ceny niektórych oryginalnych części
  • Duża liczba egzemplarzy powypadkowych
  • Dość ubogie wyposażenie

    Orientacyjne ceny części w ASO

  • Klocki hamulcowe 120 zł
  • Tarcza hamulcowa (1 szt.) 115 zł
  • Filtr paliwa (przy silniku 1.3) 50 zł
  • Filtr oleju 20 zł
  • Filtr powietrza 35 zł
  • Amortyzator przedni (1 szt.) 350 zł
  • Amortyzator tylny (1 szt.) 350 zł
  • Szyba czołowa 600 zł
  • Zderzak przedni czarny 1.000 zł
  • emisja bez ograniczeń wiekowych
    Wideo

    Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

    Dołącz do nas na Facebooku!

    Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

    Polub nas na Facebooku!

    Kontakt z redakcją

    Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

    Napisz do nas!

    Polecane oferty

    Materiały promocyjne partnera
    Wróć na motofakty.pl Motofakty