Mazda 121

( lm )
Pierwsze wersje mazdy 121 nie były zbyt piękne. Prawdziwy przełom nastąpił w 1990 roku, kiedy zaprezentowano nowy model o urzekającej i niebanalnej stylistyce nadwozia ...

Pierwsze wersje mazdy 121 nie były zbyt piękne. Prawdziwy przełom nastąpił w 1990 roku, kiedy zaprezentowano nowy model o urzekającej i niebanalnej stylistyce nadwozia w niespotykanej w tej klasie aut odmianie sedan. Samochód posiadał kilka oryginalnych rozwiązań konstrukcyjnych - np. wersja o nazwie canvas top wyposażona była w brezentowy, rozsuwany elektrycznie dach.W Polsce model 121 pojawił się w sprzedaży w 1991 roku i był oferowany przez pięć lat.
Pomimo tego, iż auto było dostępne w krajowych salonach, gros samochodów zostało sprowadzone do Polski w ramach prywatnego importu.
Mazdy 121 są trwałe i niezawodne, nie atakuje ich też korozja - pod warunkiem oczywiście, że auto jest bezwypadkowe lub dobrze naprawione. Całkiem przyzwoicie stan naszych dróg znosi zawieszenie. Minusem pojazdu jest ubogie wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa - na ABS czy poduszki powietrzne nie ma co liczyć.
Do napędu samochodu wykorzystywano dwa silniki benzynowe: 1.1 (56 KM) i 1.3 (73 KM). W przypadku obu jednostek okresy pomiędzy przeglądami technicznymi wynoszą 10 tys. km lub 12 miesięcy.
Stefan Dyga, kierownik serwisu i właściciel salonu Mazdy w Katowicach
Mazda 121 to ulubiony samochód kobiet. Swego czasu krążyła o nim nawet anegdotka, że to jedyny model na rynku, w którym kobieta może podróżować nie zdejmując z głowy kapelusza. Rzeczywiście, dzięki sporej wysokości, wnętrze auta robi wrażenie całkiem przestronnego.
Co istotne, nie ma kłopotów z dostępnością części zamiennych. Na oryginalne elementy okres oczekiwania wynosi maksymalnie dwa tygodnie, natomiast szeroka gama zamienników dostępna jest zwykle od ręki.
Zalety

  • Duża niezawodność
  • Komfortowe i trwałe zawieszenie
  • Niebanalny styl
  • Przystępne ceny

    Wady

  • Wysokie ceny niektórych oryginalnych części
  • Duża liczba egzemplarzy powypadkowych
  • Dość ubogie wyposażenie

    Orientacyjne ceny części w ASO

  • Klocki hamulcowe 120 zł
  • Tarcza hamulcowa (1 szt.) 115 zł
  • Filtr paliwa (przy silniku 1.3) 50 zł
  • Filtr oleju 20 zł
  • Filtr powietrza 35 zł
  • Amortyzator przedni (1 szt.) 350 zł
  • Amortyzator tylny (1 szt.) 350 zł
  • Szyba czołowa 600 zł
  • Zderzak przedni czarny 1.000 zł
  • Rajd Pojazdów Zabytkowych

    Dołącz do nas na Facebooku!

    Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

    Polub nas na Facebooku!

    Kontakt z redakcją

    Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

    Napisz do nas!

    Polecane oferty

    Materiały promocyjne partnera

    Komentarze

    Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

    Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

    Podaj powód zgłoszenia

    Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
    Wróć na motofakty.pl Motofakty
    Dodaj ogłoszenie