Nowy model ma długość 5,5 m, a jego ładowność wynosi 620 kg. Dzięki odsuwanej tylnej ścianie w kabinie pasażerskiej można przewozić przedmioty o długości do 2,4 m. Dodatkową zaletą jest umieszczony pod przednią pokrywą 236-litrowy bagażnik, zwany frunk, w którym bagaże nie są narażone np. na deszcz. Pomieści on bez problemu np. sprzęt biwakowy wraz z grillem. Bardzo ważną zaletą eTERRONa 9 jest możliwość holowania przyczepy o masie do 3,5 tony – to najlepszy wynik wśród elektrycznych pickupów w tym segmencie rynku.
Za napęd modelu eTERRON 9 odpowiadają dwa silniki elektryczne: rozwijają one moc 170 KM przy przedniej i 272 KM przy tylnej osi, co daje imponującą moc systemową – 442 KM.
[/polecany] 26765667 [/polecany]
System napędu na cztery koła (All-Terrain System) ma sześć wstępnie ustawionych trybów jazdy, od standardowego po ułatwiające jazdę przez błoto i piasek. Ponadto można indywidualnie skonfigurować tryb zdefiniowany przez użytkownika, aby dostosować pracę układu kierowniczego, moc silnika i reakcję systemu kontroli stabilności, a także odzyskiwanie energii i wysokość pneumatycznego zawieszenia do własnych preferencji. Możliwych jest ponad 400 różnych kombinacji.
Energię do zasilania dwóch silników elektrycznych dostarcza akumulator o pojemności 102 kWh. Na stacjach szybkiego ładowania można do doładować od 20 do 80 procent w ciągu 40 minut (mocą do 115 kW). Akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy jest umieszczony w dziewięciokomorowej ramie ochronnej o kompaktowych rozmiarach, która rozkłada siły poziomo i pionowo – podobnie jak w grze Tetris. Dzięki temu konstrukcja jest bardzo bezpieczna. Nowością jest 9-kanałowy system wentylacji, który pozwala utrzymać temperaturę akumulatora w optymalnym zakresie, dzięki czemu jego wydajność jest zmaksymalizowana. W połączeniu ze skutecznym systemem odzyskiwania energii poprawia to zasięg w zimie o 18 procent w porównaniu do konwencjonalnych rozwiązań. Zasięg Maxusa eTERRON 9 na jednym ładowaniu akumulatora wynosi do 430 km (wg WLTP w cyklu mieszanym).
Dzięki należącej do wyposażenia standardowego funkcji „Vehicle to Load” (V2L), można korzystać z samochodu niczym z mobilnego power banku: energia z akumulatora trakcyjnego pozwala zasilać urządzenia zewnętrzne. Poza gniazdkami pod przednią maską i na skrzyni ładunkowej, do których można podłączyć urządzenia o mocy do 2,2 kW, samochód wyposażono także w gniazdo 6,6 kW, które jest przystosowane do zasilania np. elektronarzędzi, lodówek na kempingu czy ładowania rowerów elektrycznych.
Oba przednie fotele można złożyć w prosty sposób, tworząc niemal płaską przestrzeń do spania o długości 170 cm. Podczas codziennego użytkowania z pewnością przyda się 20 schowków rozmieszczonych w całym pojeździe. Przednią pokrywę i tylną klapę można otwierać elektrycznie.
ZOBACZ TAKŻE: Auta popowodziowe. Jak je rozpoznać i czy warto kupić?
O odpowiednią widoczność dbają reflektory, których zasięg wynosi nawet ponad 400 m. Z kolei ich nietypowy kształt sprawia, że eTERRON 9 jest doskonale rozpoznawalny także w nocy.
Dodatkowe informacje na temat nowego pickupa, w tym ceny, szczegóły dotyczące daty wprowadzenia do sprzedaży na poszczególnych rynkach będą ogłoszone wkrótce. Maxus eTERRON 9 pojawi się w sprzedaży na początku 2025 roku.