Mały SUV z duszą terenówki

Daniel Nowakowski
Fot. Daniel Nowakowski
Fot. Daniel Nowakowski
Udostępnij:
Suzuki ma wieloletnie doświadczenie w produkcji samochodów z napędem na cztery koła. Wykorzystało je w modelu SX4.

Fot. Daniel Nowakowski
Fot. Daniel Nowakowski

SX4 to mały SUV. Jego terenowe aspiracje podkreślają większy prześwit, poszerzone błotniki i plastikowe osłony.

Samochodem może komfortowo podróżować czteroosobowa rodzina, ale ze spakowaniem się na wakacje mogą być problemy. 270-litrowy bagażnik będzie nas mocno ograniczał.

Fot. Daniel Nowakowski
Fot. Daniel Nowakowski

Wielbiciele długich przejażdżek docenią bardzo wygodne fotele.

Podświetlane na czerwono zegary są czytelne. Obsługa urządzeń pokładowych nie sprawia trudności dzięki wyraźnie oznaczonym przyciskom i pokrętłom. Materiały użyte we wnętrzu są dobrej jakości i spasowane prawie idealnie.

Testowane przez nas SX4 miało silnik benzynowy 1,6 l/107 KM. Przyspieszenie do setki trwa 11,5 sekundy, a prędkość

Fot. Daniel Nowakowski
Fot. Daniel Nowakowski

maksymalna wynosi 172 km/h. Sprawne rozpędzanie się wymaga utrzymywania wysokich obrotów, co przekłada się na większe zużycie paliwa. Według danych producenta auto spala w mieście 8,7 l/100 km, w teście było to 9,2 l/100 km. Zanotowane przez nas zużycie benzyny w trasie wyniosło 6,5 l/100 km (wg danych fabrycznych 5,9 l/100 km). Wadą silnika jest spory hałas. Dźwięk pracy jednostki napędowej zaczyna

Fot. Daniel Nowakowski
Fot. Daniel Nowakowski

przeszkadzać już przy 2700 obr./min.

SX4 w wersji 4WD ma 3-zakresowy napęd na obie osie. Elektrycznie sterowane sprzęgło pozwala wybierać pomiędzy trybami pracy "4WD-Auto", "4WD-Lock" i "2WD". W trybie "4WD-Auto" w normalnych warunkach jazdy napęd trafia wyłącznie na koła przednie. W momencie utraty przyczepności, moment obrotowy zostaje częściowo przekazany na koła tylne, co pomaga utrzymać stabilność. W trybie "4WD-Lock" napęd jest stale przekazywany na wszystkie koła, ale w momencie przekroczenia 60 km/h samoczynnie przełącza na tryb "Auto". W trybie "2WD" napęd na jest stałe przekazywany na przód. Napęd w SX4 zwiększa bezpieczeństwo na drodze i pomaga w lżejszym terenie. Przedzierania się przez prawdziwe bezdroża lepiej jednak nie ryzykować.

Sztywne zawieszenie sprawia, że prowadzenie samochodu jest pewne, zarówno po asfalcie, jak i po piaszczystych drogach.

Za wersję 4x4 z silnikiem benzynowym 1.6 zapłacimy 64 900 zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie