Aerox wyposażony jest w dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 49 ccm i mocy 3,7 KM. Japończycy w dalszym ciągu stosują w tym modelu zasilanie gaźnikowe, podczas gdy konkurenci dawno już przeszli na systemy wtryskowe. Zużycie paliwa wynosi 3,2 l/100 km. Przednie zawieszenie wyposażono w widelec teleskopowy, który pracuje bardzo nerwowo przenosząc na kierownicę każdą nierówność drogi. Dobre hamulce firmy Brembo skutecznie dozują i hamują pojazd.
Sportowy charakter Aeroxa dysponuje niezłymi zaletami użytkowymi. Ma pojemny schowek pod siedzeniem i mniejszy w podłodze. Podwozie jest tak zbudowane, że chroni motocyklistę przed rozbryzgami wody. Szeroko zamontowane lusterka wsteczne prawidłowo oddają sytuację z tyłu pojazdu. Minusem tego sympatycznego skutera jest jego cena wynosząca prawie 12 tys. zł.