Maluch po hiszpańsku

Tomasz Szmandra
Nowa Ibiza ma kontynuować dobrą passę swojej poprzedniczki dzięki ciekawej stylizacji, nowoczesnemu wnętrzu i wysokiej jakości wykonania.

Fot. Seat
Fot. Seat

Najmniejszy z produkowanych obecnie modeli Seata stanowi 45 procent wszystkich sprzedawanych aut hiszpańskiej firmy. Rocznie wybierało Ibizę ok. 4 mln klientów, a popularność produkowanego od 2001 roku modelu (w ubiegłym roku jego sprzedaż wzrosła w Polsce o 25 proc.) spowodowała, że pozostanie on na rynku do 2010 roku.

Czwarta generacja Ibizy została zaprojektowana przez zespół stylistów kierowany przez Luca Donckerwolke'a, który wcześniej pracował przy tworzeniu Lamborghini Murcielago i Gallardo. Nadwozie przypomina większego Leona, ale wyróżnia się kilkoma śmiałymi przetłoczeniami.

Nowy Seat powstał na nowej płycie podłogowej, która w przyszłości posłuży także innym modelom koncernu Volkswagena (m.in. Polo). W porównaniu do poprzedniej Ibizy, auto jest o 8 cm dłuższe i ma o 7 cm większy rozstaw osi. Dzięki temu w ciekawie zaprojektowanym wnętrzu wygospodarowano więcej przestrzeni, zwłaszcza z przodu i w bagażniku (więcej o 25 l).

Fot. Seat: Nadwozie przypomina większego Leona i wyróżnia się śmiałymi przetłoczeniami
Fot. Seat: Nadwozie przypomina większego Leona i wyróżnia się śmiałymi przetłoczeniami

A przy tym cały pojazd jest o 45 kg lżejszy, co pozytywnie wpływa na dynamikę jazdy i zużycie paliwa. Główne atuty tego modelu to wysoka jakość wykonania i dbałość o detale wzorowana na produkowanych przez ten sam koncern modelach Audi.

Początkowo gama silników będzie się składać z trzech jednostek benzynowych ?1.2/ 70 KM, 1.4/ 85 KM oraz 1.6/ 105 KM oraz diesla 1.9 TDI/ 105 KM. Nieco później pojawią się dwa kolejne diesle: 1.4 TDI/ 80 KM i 1.9 TDI/ 90 KM. Wszystkie jednostki współpracują z 5-stopniową ręczną

Fot. Seat: Wysoka jakość wykonania i dbałość o detale wzorowana na Audi
Fot. Seat: Wysoka jakość wykonania i dbałość o detale wzorowana na Audi

skrzynią biegów i charakteryzują się niezwykle niskim poziomem emisji szkodliwych dla środowiska CO2.

Klient będzie mógł wybrać jedną z trzech wersji wyposażenia - Reference, Stylance i Sport, jednak jak na przedstawiciela segmentu B, Ibiza została bogato wyposażona już w podstawowej odmianie. Oprócz standardowych elementów auto posiada system stabilizacji jazdy - ESP, system ułatwiający ruszanie pod górę - Hill Holder oraz zestaw audio z możliwością podłączenia MP3. W opcji będzie można zamówić m.in. czujniki cofania, światła doświetlające zakręty i szklany otwierany dach.

Na rynku hiszpańskim nowa Ibiza kosztuje od 12 900 euro (ok. 42 tys. zł). Ceny w Polsce poznamy we wrześniu, kiedy auto trafi do sprzedaży.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty