Maluch po hiszpańsku

Tomasz Szmandra
Nowa Ibiza ma kontynuować dobrą passę swojej poprzedniczki dzięki ciekawej stylizacji, nowoczesnemu wnętrzu i wysokiej jakości wykonania.

Fot. Seat
Fot. Seat

Najmniejszy z produkowanych obecnie modeli Seata stanowi 45 procent wszystkich sprzedawanych aut hiszpańskiej firmy. Rocznie wybierało Ibizę ok. 4 mln klientów, a popularność produkowanego od 2001 roku modelu (w ubiegłym roku jego sprzedaż wzrosła w Polsce o 25 proc.) spowodowała, że pozostanie on na rynku do 2010 roku.

Czwarta generacja Ibizy została zaprojektowana przez zespół stylistów kierowany przez Luca Donckerwolke'a, który wcześniej pracował przy tworzeniu Lamborghini Murcielago i Gallardo. Nadwozie przypomina większego Leona, ale wyróżnia się kilkoma śmiałymi przetłoczeniami.

Nowy Seat powstał na nowej płycie podłogowej, która w przyszłości posłuży także innym modelom koncernu Volkswagena (m.in. Polo). W porównaniu do poprzedniej Ibizy, auto jest o 8 cm dłuższe i ma o 7 cm większy rozstaw osi. Dzięki temu w ciekawie zaprojektowanym wnętrzu wygospodarowano więcej przestrzeni, zwłaszcza z przodu i w bagażniku (więcej o 25 l).

Fot. Seat: Nadwozie przypomina większego Leona i wyróżnia się śmiałymi przetłoczeniami
Fot. Seat: Nadwozie przypomina większego Leona i wyróżnia się śmiałymi przetłoczeniami

A przy tym cały pojazd jest o 45 kg lżejszy, co pozytywnie wpływa na dynamikę jazdy i zużycie paliwa. Główne atuty tego modelu to wysoka jakość wykonania i dbałość o detale wzorowana na produkowanych przez ten sam koncern modelach Audi.

Początkowo gama silników będzie się składać z trzech jednostek benzynowych ?1.2/ 70 KM, 1.4/ 85 KM oraz 1.6/ 105 KM oraz diesla 1.9 TDI/ 105 KM. Nieco później pojawią się dwa kolejne diesle: 1.4 TDI/ 80 KM i 1.9 TDI/ 90 KM. Wszystkie jednostki współpracują z 5-stopniową ręczną

Fot. Seat: Wysoka jakość wykonania i dbałość o detale wzorowana na Audi
Fot. Seat: Wysoka jakość wykonania i dbałość o detale wzorowana na Audi

skrzynią biegów i charakteryzują się niezwykle niskim poziomem emisji szkodliwych dla środowiska CO2.

Klient będzie mógł wybrać jedną z trzech wersji wyposażenia - Reference, Stylance i Sport, jednak jak na przedstawiciela segmentu B, Ibiza została bogato wyposażona już w podstawowej odmianie. Oprócz standardowych elementów auto posiada system stabilizacji jazdy - ESP, system ułatwiający ruszanie pod górę - Hill Holder oraz zestaw audio z możliwością podłączenia MP3. W opcji będzie można zamówić m.in. czujniki cofania, światła doświetlające zakręty i szklany otwierany dach.

Na rynku hiszpańskim nowa Ibiza kosztuje od 12 900 euro (ok. 42 tys. zł). Ceny w Polsce poznamy we wrześniu, kiedy auto trafi do sprzedaży.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie