Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Małe Mistrzostwa Europy w Słomczynie

Michał Kondrowski
Trzecia runda Mistrzostw Polski w Rallycrossie organizowana przez Automobilklub Rzemieślnik była jednocześnie eliminacją Mistrzostw Europy Strefy Centralnej.

Trzecia runda Mistrzostw Polski w Rallycrossie organizowana przez Automobilklub Rzemieślnik była jednocześnie eliminacją Mistrzostw Europy Strefy Centralnej.

 

Na torze w Słomczynie, obok polskich zawodników, swoje namioty rozstawili kierowcy z Czech, Austrii i Węgier. Ze względu na wysoką rangę zawody rozegrano w systemie dwudniowym. Na obiekcie zadebiutował Joker Lap, czyli jedno zmienne okrążenie w bigach kwalifikacyjnych i

Małe Mistrzostwa Europy w Słomczynie

finałowych.

 

Pierwszy dzień, z powodu zmiennych warunków pogodowych, był dla zawodników oponiarską loterią. Ciemne chmury krążące wokół Słomczyna straszyły deszczem, a oberwanie chmury trafiło na bieg dywizji 1A. Szanse były jednak wyrównane, bo wszyscy wystartowali na oponach typu slick. Większego kłopotu nie sprawił zawodnikom Joker Lap. Udało się uniknąć licznych pomyłek, chociaż niektórzy zawodnicy zapomnieli raz przejechać dłuższym okrążeniem wymaganym do ukończenia biegu.

 

Tomasz Oleksiak zwyciężył w klasie narodowej Fiatów Cinquecento i Seicento. Drugi na mecie był Jacek Chojnacki, który poza pucharem za drugą pozycję otrzymał również wyróżnienie od organizatora za 30-lecie startów w sportach motorowych. Na najniższym stopniu podium stanął Igor Gregorczyk. który zamienił na ten weekend pucharowe Kia Picanto na Fiata Seicento.

Małe Mistrzostwa Europy w Słomczynie

 

W klasie 3. połączonej z dywizją 1A zwyciężył Piotr Tyszkiewicz. Warszawski kierowca dopiero uczy się nowego auta, a już udało mu się sięgnąć po najwyższe miejsce na podium. Piotr Tyszkiewicz zrewanżował się Czechowi Zdenkowi Cermakowi za przegraną w Sosnovej. Tym razem Cermak musiał zadowolić się niższym stopniem na podium. Trzecie miejsce wywalczył Maciej Nasiłowski.

 

W najmocniejszej klasie 4., po odpadnięciu Petera Ramlera i czarnej fladze Marcina Wicika, tryumfował Aois Heller w Fordzie Focusie. Drugą pozycję zajął debiutujący w rallycrossie Tadeusz Myszkier. Na trzeciej pozycji linię mety przekroczył Łukasz Osmański.

 

Klasa 6. została połączona z klasą H1, gdzie zagraniczna konkurencja była wyraźniej szybsza. Połączona klasę wygrał Martin Mottl w Skodzie. Najszybszym w klasie 6 był Łukasz Zoll w BMW

Małe Mistrzostwa Europy w Słomczynie

320. Drugą pozycję zajął Krzysztof Szeszko w Toyocie. Trzeci w polskiej klasyfikacji był Maciej Michalski.

 

Najbardziej emocjonujący był finał dywizji 2. Czesi Roman Castoral i Tomas Kotek to europejska czołówka tej klasy. Zawodnicy wyraźnie nie przejęli się tym, że w najbliższy weekend czeka ich kolejna runda Mistrzostw Europy i walczyli zaciekle o każdy centymetr toru. Ostatecznie pierwszy linię mety przekroczył Castoral, a Kotek z minimalną stratą był drugi. Trzecie miejsce zajął Sepp Strobl w Seacie.

 

Jedyny Polak w dywizji 2. Łukasz Tyszkiewicz niestety nie wystartował w finale. Opel Astra polskiego zawodnika nie ruszył, gdy zabłysło zielone światło. Wielka szkoda, bo dobre wyniki z kwalifikacji pokazały, że trzecie miejsce było w jego zasięgu.

 

Kolejne sportowe zmagania Mistrzostw Polski na torze w Słomczynie zaplanowano na 4 sierpnia i 20 października. Przed ostatnią rundą MP, w dniach 15 - 16 września, odbędzie się IX runda Mistrzostw Europy.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty