Magnetyzer

Jerzy Pikuła
Podczas zakończonej kilkanaście dni temu Światowej Wystawy Wynalazków i Innowacji "Brussels - Eureka 2001" magnetyzer będący dziełem współpracy polsko-japońsko-szwedzkiej grupy naukowców otrzymał złoty medal i nagrodę specjalną za najbardziej oryginalny wynalazek.

Podczas zakończonej kilkanaście dni temu Światowej Wystawy Wynalazków i Innowacji "Brussels - Eureka 2001" magnetyzer będący dziełem współpracy polsko-japońsko-szwedzkiej grupy naukowców otrzymał złoty medal i nagrodę specjalną za najbardziej oryginalny wynalazek.

Magnetyzer

 
W dobie nieustannych podwyżek paliwa dla każdego kierowcy niebagatelne znaczenie ma zużycie benzyny. "Multimag" to niewielkie urządzenie, owoc wielu naukowych badań grupy zapaleńców z tytułami profesorskimi. Zakładany na przewody paliwowe, dzięki wytwarzanemu polu magnetycznemu, "porządkuje" cząsteczki paliwa i bardzo dokładnie "wiąże" je z dostarczanym do komory spalania powietrzem. Specjalnie "ustawione" pole magnetyczne sprawia, że proces spalania jest znacznie skuteczniejszy. Z układu wydechowego do atmosfery trafia mniej szkodliwych substancji, tym samym wzrasta moc silnika i maleje zużycie paliwa.
- Nasze urządzenie zostało docenione w Brukseli przez grono wybitnych fachowców - potwierdza inż. Krystian Witaszak, przedstawiciel Trust International, reprezentujący dziewięcioosobową grupę autorów patentu w Brukseli. - Wystawa wynalazków i innowacji uważana jest za najbardziej prestiżowy salon nowych rozwiązań naukowych i technicznych w świecie. Wynalazki na wystawę kwalifikują organizacje i agencje rządowe poszczególnych państw. Weryfikacji i oceny dokonują zespoły międzynarodowych ekspertów różnych dziedzin. Najczęściej są to znani profesorowie wyższych uczelni technicznych oraz specjalistycznych instytutów badawczych.
 
W przeciwieństwie do magnetyzerów przepływowych (czyli takich, które wymagają rozcięcia przewodów paliwowych), "multimag" obywa się bez ingerencji w układ paliwowy. Wystarczy go tylko zamontować na przewodach. Ma to niebagatelne znaczenie dla posiadaczy samochodów, gdyż w nowych pojazdach, jakakolwiek ingerencja w silnik kończy się utratą praw gwarancyjnych. Założenie "multimaga" jest bajecznie proste, trwa dosłownie kilka minut i może tego dokonać zupełny laik.
 
Na krajowym rynku jest kilka podobnych rozwiązań. Po konsultacjach ze specjalistycznymi ośrodkami techniki motoryzacyjnej nasz wybór padł właśnie na "multimaga". Polscy twórcy nagrodzonego w Brukseli urządzenia nie mieli ani chwili wątpliwości i zgodzili się udostępnić do długodystansowych testów swój magnetyzer. Urządzenie zainstalowalimy pod niezależną kontrolą fachowców firmy "Multexim". W autoryzowanym serwisie koncernu Forda dokonywane są na najnowocześniejszych urządzeniach diagnostycznych próby pomiarowe. Na razie możemy potwierdzić, że "multimag" spisuje się bardzo obiecująco, zaś w testowanym samochodzie apetyt na benzynę znacznie zmalał.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie