Ma być lepiej

(w)
Po wejściu Polski do Unii Europejskiej mogą się zmienić zasady sprzedaży samochodów w salonach samochodowych. W UE dilerzy już w październiku będą mogli sprzedawać w salonach kilka marek samochodów.

Obecnie umowy zawierane z koncernami samochodowymi zabraniają tego. Podobnie jest w Polsce. Diler
może prezentować pojazdy różnych marek, ale pod warunkiem, że dla każdej
z nich ma oddzielne salony sprzedaży.
W Polsce nowe zasady sprzedaży i serwisowania aut mają obowiązywać od
1 lutego 2004 roku. Zdaniem Macieja Lipskiego, wiceprezesa Stowarzyszenia
Technika Motoryzacyjna, nowe zasady sprzedaży i serwisowania samochodów
umożliwią zakup samochodów różnych marek i części zamiennych do nich w
jednym punkcie sprzedaży. Nowe przepisy wprowadzają bowiem obowiązek zapewnienia
niezależnym stacjom serwisowym dostępu do niezbędnych informacji technicznych,
narzędzi, sprzętu, także diagnostycznego i usług szkoleniowych. Takie rozwiązanie
okaże się w praktyce korzystne nie tylko dla niezależnych warsztatów, które
będą mogły konkurować z serwisami dilerów, ale także dla klientów. Prawdopodobnie
w wyniku konkurencji, ceny usług spadną.

Niewykluczone, że Polacy skorzystają na zakupach transgranicznych,
nabywając auta w krajach, gdzie są najtańsze. Według Urzędu Komitetu Integracji
Europejskiej francuskie auta są obecnie tanie w Hiszpanii i w Grecji, a
vw golf w Portugalii jest o 6 tys. euro tańszy niż w Belgii.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty