Obecnie umowy zawierane z koncernami samochodowymi zabraniają tego. Podobnie jest w Polsce. Diler
może prezentować pojazdy różnych marek, ale pod warunkiem, że dla każdej
z nich ma oddzielne salony sprzedaży.W Polsce nowe zasady sprzedaży i serwisowania aut mają obowiązywać od
1 lutego 2004 roku. Zdaniem Macieja Lipskiego, wiceprezesa Stowarzyszenia
Technika Motoryzacyjna, nowe zasady sprzedaży i serwisowania samochodów
umożliwią zakup samochodów różnych marek i części zamiennych do nich w
jednym punkcie sprzedaży. Nowe przepisy wprowadzają bowiem obowiązek zapewnienia
niezależnym stacjom serwisowym dostępu do niezbędnych informacji technicznych,
narzędzi, sprzętu, także diagnostycznego i usług szkoleniowych. Takie rozwiązanie
okaże się w praktyce korzystne nie tylko dla niezależnych warsztatów, które
będą mogły konkurować z serwisami dilerów, ale także dla klientów. Prawdopodobnie
w wyniku konkurencji, ceny usług spadną.
Niewykluczone, że Polacy skorzystają na zakupach transgranicznych,
nabywając auta w krajach, gdzie są najtańsze. Według Urzędu Komitetu Integracji
Europejskiej francuskie auta są obecnie tanie w Hiszpanii i w Grecji, a
vw golf w Portugalii jest o 6 tys. euro tańszy niż w Belgii.