Samochód napędza znany już z modelu M5 benzynowy silnik V10 o pojemności 5 l wykonany z aluminium i ważący zaledwie 240 kg. Podczas normalnej jazdy jednostka napędowa osiąga moc 400 KM, jednak po wciśnięciu przycisku można uzyskać aż
507 KM. Zwiększoną moc uzyskuje się na drodze elektronicznej. Nad pracą jednostki napędowej czuwa jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie systemów elektronicznej kontroli. W jego skład wchodzą trzy 32-bitowe procesory wykonujące 200
milionów operacji na sekundę analizując w międzyczasie 50 nadchodzących do nich sygnałów. System ten zmienia nastawy silnika, np. kąt wyprzedzenia zapłonu, moment wtrysku paliwa, szybkość otwierania przepustnicy w kanale dolotowym.
BMW M6 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie, wynosi 250 km/h. Maniacy szybkości, którzy zdejmą blokadę, będą mogli osiągnąć autem ponad 320 km/h.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?