Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Luksus w czeskim wydaniu

Krzysztof Gołata
Superb – flagowy model Skody – został wyposażony w silnik 3,6 l/260 KM.

To najmocniejsza jednostka napędowa, jaką kiedykolwiek zamontowano w samochodzie czeskiego producenta. Swoją konstrukcją nawiązuje do znanych już z innych modeli grupy Volkswagena silników o pojemności 3,2 l.

Fot. Skoda
Fot. Skoda

6-cylindrowy silnik 3.6 FSI osiąga maksymalny moment obrotowy 350 Nm w szerokim zakresie prędkości obrotowej: od 2500 do 5000 obr/min. Średnie zużycie paliwa wynosi 10,1 litra na 100 km.

Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy i może osiągnąć maksymalną prędkość 250 km/h.

Auto wyposażone jest wyłącznie w automatyczną, 6-stopniową skrzynię biegów DSG oraz układ napędu na cztery koła. Sprzęgło Haldex elektronicznie nadzoruje przenoszenie napędu na tylną oś i w razie potrzeby może przekazać do 200 Nm momentu obrotowego na tylne koła. Podczas jazdy w normalnych warunkach na przednią oś przekazywane jest 96 proc. momentu obrotowego. Gdy jednak pogorszą się warunki jazdy, sprzęgło załącza się w ułamku sekundy, przekazując na tylne koła potrzebną w danym momencie część momentu obrotowego silnika (od 4 do 75 proc.).

Zalety silnika "wspomaganego" sprzęgłem nowej generacji są szczególnie widoczne, gdy auto porusza się w trudnych warunkach, np. na oblodzonej drodze lub gdy droga wije sie stromo pod

Fot. Skoda
Fot. Skoda

górę. Ponad 100 km przejechanych po pokrytych śniegiem i lodem alpejskich drogach, nie pozwala jeszcze na pełną ocenę możliwości nowego silnika, jednak Superb w tych ekstremalnych warunkach (w Austrii normalnych) sprawował się bez zarzutu. Pokonanie bardzo śliskiego wzniesienia o kącie nachylenia 15proc. nie stanowiło problemu (system Hill Hold Control, który odpowiada za bezpieczne ruszanie na wzniesieniach, okazywał się bardzo pomocny). Podobnie jak jazda po lodowym torze.

Superb z napędem na cztery koła występuje w czterech wersjach wyposażenia: Comfort, Ambition, Elegance oraz Platinum, jednak najsilniejsza jednostka napędowa jest montowana tylko w dwóch ostatnich odmianach.

Luksus musi kosztować. Superb wyposażony w silnik 3.6 jest o 58 tys. zł droższy od tego samego modelu, ale mającego benzynową jednostkę 1,8 l osiągającą 160 KM. Ceny flagowej Skody zaczynają się od 160 tys. zł. Auto jest już dostępne na polskim rynku. Superb powoli zyskuje zaufanie kierowców. W ubiegłym roku (od sierpnia) sprzedano ponad 750 sztuk tego modelu.

**więcej zdjęć Skody Superb w

naszej galerii

**

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty