Luksus do kwadratu

Janusz Steinbarth
Udostępnij:
Lexus LS 460 ma 367-konny silnik V8, napęd na cztery koła i kilka technicznych nowinek.

Fot. Lexus
Fot. Lexus

Lexus LS 460 to topowa limuzyna tej prestiżowej marki należącej do koncernu Toyota. Flagowy model konkuruje z autami takich marek segmentu Premium jak Mercedes, Jaguar czy Audi.

Mocno pochylona przednia i tylna szyba, niskie boczne okna i krótka klapa bagażnika nadają LS sportowego charakteru. Wyznacznikiem luksusu są elektrycznie domykane drzwi i bagażnik.

Ale nie tylko nadwozie prezentuje się efektownie, równie estetyczne jest przestronne i komfortowe wnętrze auta. Do jego wykończenia użyto wysokiej jakości materiałów oraz wstawek ze

Fot. Lexus
Fot. Lexus

szlachetnego drewna i skóry. Całość robi naprawdę pozytywne wrażenie, a ergonomia i funkcjonalność są bez zarzutu.

Wygodne, obszerne fotele z elektryczną regulacją, wyposażono w pamięć ustawień dla trzech osób. Fotele mają funkcję podgrzewania (przydatna zimą) i wentylacji (doceni się ją latem). W tylnym podłokietniku znajduje się lodówka i centrum sterowania urządzeniami pokładowymi (głównie systemem audio i klimatyzacją). W aucie nie ma co prawda tylu gadżetów co w limuzynach niemieckich, ale jest wszystko, czego oczekuje się od samochodów luksusowych. O dobre samopoczucie pasażerów podczas podróży dba muzyczny system Mark Levinson o mocy 450 W wyposażony aż w 19 głośników.

Ośmiocylindrowy silnik - standard w tej klasie aut - to nowoczesna jednostka ze zmiennymi fazami rozrządu. Moc 367 KM zapewnia wyśmienite osiągi - pojazd przyspiesza do setki w

Fot. Lexus
Fot. Lexus

zaledwie 6,3 sekundy. Ogromny , liczący 469 Nm maksymalny moment obrotowy sprawia, że nie można mieć zastrzeżeń do elastyczności silnika.

Nie ma osoby, której nie spodoba się cicha i równomierna praca jednostki napędowej, auto rusza z miejsca prawie bezszelestnie, jak hybrydowe. Także przy wyższych prędkościach, rzędu 180-200 km/h w kabinie jest cicho i można swobodnie rozmawiać czy delektować się muzyką.

Lexusa  pochwalić należy za niewygórowane zużycie paliwa. Jak na dwie tony masy i taką dynamikę, limuzyna stosunkowo rzadko odwiedza stację benzynową. Topowy model firmy zużywa średnio 11,6 l benzyny na 100 km, co potwierdził nasz test. W cyklu miejskim, przy spokojnej jeździe samochód zadowalał się ok. 16 l paliwa.

8-stopniowy automat działa poprawnie, aczkolwiek niektóre skrzynie u konkurentów dokonują zmiany przełożeń jakby nieco szybciej.

Dzięki mocnemu silnikowi, wydajnemu wspomaganiu kierownicy i różnym elektronicznym asystentom Lexus LS 460 AWD prowadzi się nadzwyczaj lekko, ot choćby jak kompaktowa Toyota

Fot. Lexus
Fot. Lexus

Auris. Do parametrów silnika dobrze dostosowano zawieszenie, samochód nie jedzie, a wręcz "płynie" po nie zawsze przecież idealnej  nawierzchni naszych dróg. 

Dzięki napędowi na cztery koła zachowanie się w zakrętach, stabilność w jeździe na wprost i slalomie wypadają wzorowo. Układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem (większe wspomaganie przy niskich prędkościach, mniejsze przy szybszej jeździe) ułatwia parkowanie i przeciskanie się dużym autem w wąskich uliczkach. Konstruktorom udało się uzyskać niewielką średnicę zawracania (10,8 m), co przy blisko 3-metrowym rozstawie osi jest świetnym wynikiem.

Nie zapomniano oczywiście o bezpieczeństwie, oprócz kompletu poduszek i kurtyn powietrznych jest cała masa systemów elektronicznych. Za dopłatą można otrzymać układy typu pre-safe, a więc przygotowujące pasażerów na okoliczność wypadku, gdy zderzenie jest już nieuniknione.

Ceny Lexusa LS 460 AWD - konkurenta Audi A8, Jaguara XJ i Cadillaca STS - zaczynają się od 389 100 zł (wersja Elite). Droższa wersja wyposażeniowa Superior kosztuje 480 000 zł. Na liście dodatków znajduje się kilkanaście pozycji, które ostateczną cenę limuzyny mogą podnieść o 100 tys. zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie