Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lublin nie zarabia na płatnych parkingach

Artur Jurkowski
Fot. Małgorzata Genca
Fot. Małgorzata Genca
Każda miejska płatna postojówka jest zajęta tylko przez jedną godzinę dziennie. To nie żart, choć kierowcy mogą ze zdziwieniem przecierać oczy. Tak wynika z zestawienia wpływów do kasy miasta za bilety parkingowe. - Jest źle, liczby mówią same za siebie - przyznaje Katarzyna Mieczkowska-Czerniak, rzeczniczka prezydenta Lublina.
Fot. Małgorzata Genca
Fot. Małgorzata Genca

Ratusz przedstawił właśnie wyniki wewnętrznej kontroli systemu pobierania opłat za parkowanie. W ub. roku na sprzedaży biletów ratusz zarobił 365,7 tys. zł. Mniej niż w 2009 r. Choć nie zmieniła się liczba płatnych postojówek (646). Ten sam był też czas pobierania opłat (godz. 8-18 w dni robocze). Z naszych wyliczeń wynika, że dochody mogłyby być nawet o 1,6-1,8 mln zł wyższe i to przy założeniu, iż średnio zajętych jest 60 proc. miejsc.

**CZYTAJ TAKŻE

Kraków powiększa strefę płatnego parkowania
Strefa płatnego parkowania w centrum Lublina?

**

Kierowcy czuli się bezkarni, bo kontrolą biletów zajmowało się w 2010 r. trzech urzędników. Przy czym na ulice wychodziło dwóch, bo jeden zostawał w biurze. W ciągu dnia kontrola trwała od jednej do
dwóch i pół godziny.

Urzędnicy nie wszędzie też sprawdzali, czy parkujący kupili bilet. Nie pojawiali się np. na ulicy 1 Maja, Pocztowej czy na Świętoduskiej. Dlaczego? Bo jak tłumaczyli, postojówki przy dworcu PKP są daleko od siedziby urzędu.

Dochody trochę ratowały kary za brak biletu. W 2010 r. wystawiono 3125 wezwań na kwotę 96,7 tys. zł. W 2008 r. było ich tylko 600, ale też kontrolą zajmowała się wówczas jedna osoba.

Będzie strefa?
Ratusz chce jesienią wrócić do pomysłu przekształcenia śródmieścia w płatną strefę parkowania. Granice mają wyznaczyć ulice: Lipowa - Piłsudskiego - Dolna Panny Marii - Mościckiego - Narutowicza - Bernardyńska - Żmigród - Podwale - pl. Zamkowy - al. Solidarności - Wieniawska. Będzie w niej ok. 1700 płatnych postojówek. Bilety zastąpią parkomaty. Opłaty mogą być niższe niż obecnie. Teraz za pół godziny płacimy 1,5 zł, za godzinę - 2,5 zł. Opłata dodatkowa za brak biletu to 50 zł.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty