Łożyska AD – nowa jakość

(BC)
Już w chwili debiutu oferta łożysk AD okazała się strzałem w dziesiątkę. Konkurencyjne pod względem ceny, jedne z najlepszych pod względem jakości łożyska AD bardzo szybko zdobyły klientów.

Po wejściu na rynek polski dystrybutor bardzo szybko uzupełnił ofertę łożysk o wyraźnie tańsze, kierowane do szerszej grupy odbiorców. Równie szybko okazało się, że w kwestii łożysk priorytetowe znaczenie ma najwyższa jakość, a cena jest elementem drugorzędnym. Oczywiście, jeżeli chodzi o kompletne piasty, czy rozbudowane zestawy łożysk, rozbieżności w cenach

Łożyska AD – nowa jakość

wynoszą nawet 100 i 200 zł. W większości przypadków mamy jednak do czynienia ze znacznie mniejszymi różnicami - rzędu 5 czy 10 złotych.

W sieci AD bardzo szybko wyciągnęliśmy wnioski z takiego stanu rzeczy. Oferta łożysk AD, która w obecnej chwili trafia na półki sklepowe, cechuje się rewelacyjną jakością wykonania, a ceny - z racji skali zamówienia nie są wcale najwyższe. W przypadku łożysk AD możemy być pewni, że chodzi o produkt najwyższej klasy, o jakości zgodnej z oryginałem.

Dobre łożysko to nie wszystko

Niebagatelne znaczenie dla długowieczności łożyska ma sposób jego montażu oraz jakość części, które z nim później współpracują.

Pewna grupa łożysk musi być wprasowywana - np. do piasty czy bębna hamulcowego. Niedopuszczalne jest zastępowanie prasy młotkiem. Owszem, zazwyczaj tego typu praktyki kończą się pełnym sukcesem, ale pamiętajmy, że ślady młotka na łożysku mogą być podstawą do odrzucenia reklamacji.

Podczas wprasowywania łożyska należy bardzo starannie dobierać "wypraski", czyli elementy, przez które wciskamy łożysko. Wystarczy chwila nieuwagi, aby nacisnąć simmering uszczelniający łożysko lub inne wewnętrzne elementy, aby go trwale uszkodzić lub drastycznie skrócić żywotność. Zdajemy sobie sprawę, że w zasadzie żaden warsztat na świecie nie dysponuje kompletem

Łożyska AD – nowa jakość

wszystkich możliwych narzędzi fabrycznych do wyciskania i wprasowywania łożysk. Musimy jednak zwracać szczególną uwagę na to, jakiej średnicy "wyprasek zastępczych" używamy.

Uwaga - wybrane łożyska montuje się po podgrzaniu elementu, do którego należy wprasował łożysko. Zawsze jest to zaznaczone w dokumentacji technicznej samochodu, który naprawiamy. Dość często zdarza się, że po odpowiednim podgrzaniu części (nie łożyska!) łożysko da się wsunąć na swoje miejsce nawet bez użycia specjalnej siły. Próby wciśnięcia łożyska na zimno kończą się zawsze niepowodzeniem - zniszczeniem łożyska lub uszkodzeniem elementu, w którym miało być ono osadzone.

Miejsce, w którym ma zostać osadzone łożysko musi być zawsze starannie oczyszczone. Brud, rdza uszkodzenia mechaniczne przylegających powierzchni także skracają żywotność łożyska.

Obsługa eksploatacyjna

Wybrane modele łożysk po zamontowaniu wymagają regulacji luzu podczas dokręcania. W zależności od rodzaju łożyska może chodzić albo o dokręcenie "do oporu", czasem z wykorzystaniem klucza dynamometrycznego, lub dokręcenie do lekkiego oporu, poluzowanie i dokręcenie z wyczuciem tak, aby zapewnić odpowiednio lekką pracę łożyska. Szczegóły procedury zawsze opisane są w książce napraw danego samochodu lub w szczególnych przypadkach na ulotce wewnątrz opakowania. Jest rzeczą oczywistą, że lekceważenie lub nieznajomość tych zasad obniża żywotność łożyska.

Bez reklamacji

Wybrane łożyska wymagają okresowego demontażu i smarowania. Zazwyczaj chodzi o tylne, rozbieralne piasty w starszych modelach samochodów. Regulację luzu i okresowe przesmarowanie zazwyczaj wykonuje się duży przegląd, czyli co 30 000 km, przy okazji kontroli hamulców tylnych.

Nowe partie łożysk AD wykonane są na najwyższym poziomie jakości, przez uznanego poddostawcę, który cieszy się na naszym rynku olbrzymią popularnością i dużym zaufaniem. Mamy, zatem przeświadczenie, że linia łożysk AD dołączy do grupy, w której praktycznie nie występują żadne reklamacje.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie