Lotos Optima - tańsze stacje benzynowe

(ip)
Lotos Optima, to nazwa ekonomicznej sieci stacji, którą zaprezentowano na otwarciu XVIII Międzynarodowych Targów Stacja Paliw 2011. Optima, to także odpowiedź Lotosu na rosnące ceny paliw na stacjach. Tworząc nowy segment koncern gwarantuje klientom dostęp do najwyższej jakości paliw po niższej cenie.

Lotos Optima, to nazwa ekonomicznej sieci stacji, którą zaprezentowano na otwarciu XVIII Międzynarodowych Targów Stacja Paliw 2011. Konkurent z PKN Orlen od kilku lat posiada podobne stacje o nazwie Bliska.

Fot. Lotos
Fot. Lotos

- Pierwsze stacje pod szyldem Lotos Optima pojawią się już w drugiej połowie roku - mówi Maciej Szozda, wiceprezes zarządu i dyrektor ds. handlu Grupy Lotos S.A.

**CZYTAJ TAKŻE

Grupa Lotos liderem rynku olejów silnikowychChińczycy sięgną po Lotos?

**

Priorytetem, w obszarze sprzedaży detalicznej Lotosu, jest uzyskanie 10-procentowego udziału w handlu paliwami na stacjach, co zapisano w strategii na lata 2011-2015. Wejście w segment ekonomiczny jest istotnym krokiem w realizacji tego zadania. - Nasz udział w detalu szacujemy dziś na blisko 7,5 procent - podaje Paweł Lisowski, prezes spółki Lotos Paliwa - Jednym z podejmowanych działań, które ma za zadanie wesprzeć wzrost naszych udziałów w rynku jest uzupełnienie cieszącej się powodzeniem sieci premium o nowy segment ekonomiczny.

Warto podkreślić, że budowa jednej stacji premium kosztuje dziś 3-4 mln zł. Zaś stacje Lotos Optima będą budowane przy nakładach od 1 mln zł. Ceny na nich będą odpowiadać warunkom danej lokalizacji i będą odpowiednio niższe od cen na stacjach premium. Stacje pod szyldem Lotos Optima zlokalizowane będą na obszarach o innym potencjale rynkowym niż stacje premium, co zapewni spółce Lotos Paliwa nowe możliwości rozwoju i stworzy nowe perspektywy dla niezależnych operatorów.

Podział detalicznego rynku paliw na segmenty w wielu zachodnich krajach już dawno został dokonany. W Polsce nabiera on coraz większego znaczenia i tempa, choć w chwili obecnej jest  jeszcze w fazie początkowej. Segment ekonomiczny nastawiony na wartość, to dziś najdynamiczniej rozwijająca się i najbardziej perspektywiczna cześć rynku. Jednocześnie obserwuje się duże nasycenie stacjami premium oraz stopniowe spowolnienie rozwoju stacji samoobsługowych i przymarketowych.

Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

Stacje Lotos Optima będą w każdym aspekcie "zoptymalizowane", co znajdzie odzwierciedlenie w ściśle zdefiniowanej ofercie paliwowej i pozapaliwowej. Na stacjach Lotos Optima z założenia nie będą sprzedawane paliwa Dynamic. Nie planuje się także wprowadzenia takich narzędzi jak program lojalnościowy Navigator czy promocje  spożywcze. Dostępne będą natomiast podstawowe usługi związane z podróżowaniem - akceptowane będą karty flotowe Lotos Biznes oraz pozostałe karty płatnicze. Optymalizacja oferty pozwoli na ograniczenie kosztów i tym samym stworzenie atrakcyjniejszych warunków cenowych dla tych klientów, którzy koncentrują się na ekonomice podróżowania, nie są natomiast zainteresowani dodatkowymi benefitami świadczonymi przez sieć premium.

- Wierzymy, że oferta spełni oczekiwania klientów, a jej prezentacja podczas Targów Stacja Paliw pozwoli spółce Lotos Paliwa rozpocząć nową erę dla tego formatu. Stoisko na targi zostało przygotowane w oparciu o projekty wizualne stworzone dla nowego segmentu stacji, które wcześniej  poddano szczegółowym badaniom rynkowym. Uznaliśmy rangę wydarzenia jakim są Targi Stacja Paliw za najbardziej stosowną dla premiery naszego nowego konceptu - dodaje prezes Lisowski.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty