Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Los Angeles 2015. Porsche Cayman GT4 Clubsport

(mm) / Mototarget.pl
Do gamy Porsche dołącza nowy samochód sportowy przeznaczony do rekreacyjnych i półprofesjonalnych wyścigów – Cayman GT4 Clubsport, który debiutuje na targach motoryzacyjnych w Los Angeles / Fot. Porsche
Do gamy Porsche dołącza nowy samochód sportowy przeznaczony do rekreacyjnych i półprofesjonalnych wyścigów – Cayman GT4 Clubsport, który debiutuje na targach motoryzacyjnych w Los Angeles / Fot. Porsche
Do gamy Porsche dołącza nowy samochód sportowy przeznaczony do rekreacyjnych i półprofesjonalnych wyścigów – Cayman GT4 Clubsport, który debiutuje na targach motoryzacyjnych w Los Angeles.
Do gamy Porsche dołącza nowy samochód sportowy przeznaczony do rekreacyjnych i półprofesjonalnych wyścigów – Cayman GT4 Clubsport, który debiutuje na
Do gamy Porsche dołącza nowy samochód sportowy przeznaczony do rekreacyjnych i półprofesjonalnych wyścigów – Cayman GT4 Clubsport, który debiutuje na targach motoryzacyjnych w Los Angeles / Fot. Porsche

Lekkie coupé z centralnie umieszczonym silnikiem o mocy 385 KM bazuje na seryjnym modelu Cayman GT4, ale jako wersja skupiona na wyścigach nie posiada homologacji drogowej.

Zobacz także: Oceniamy Barcę za El Clasico: koncert pod batutą Andreasa Iniesty

Podobnie jak jego „cywilny” odpowiednik, Porsche Cayman GT4 Clubsport jest napędzany 6-cylindrowym silnikiem typu bokser o pojemności 3,8 litra. Torowy wariant występuje wyłącznie ze zmodyfikowaną, dwusprzęgłową przekładnią Porsche z manetkami zmiany biegów przy kierownicy. Wyposażono go także w mechaniczną blokadę tylnego dyferencjału przeznaczoną specjalnie do wyścigów. Lekkie, kolumnowe przednie zawieszenie pochodzi z większego brata – Porsche 911 GT3 Cup. Z tyłu pracuje zmodernizowane zawieszenie kolumnowe z wahaczami poprzecznymi, również zaadaptowane z 911 GT3 Cup. Na przedniej osi zamontowano sześciotłoczkowe, jednoczęściowe, stałe zaciski aluminiowe, a na tylnej – ich czterotłoczkowe odpowiedniki. System ABS ma 12 stopni regulacji, a oprogramowanie ESP zostało zmodyfikowane pod kątem jazdy na oponach typu slick. Układ kierowniczy otrzymał elektromechaniczne wspomaganie.

Porsche Cayman GT4 Clubsport waży jedynie 1300 kg i jest fabrycznie dostarczany z wspawaną klatką bezpieczeństwa oraz kubełkowym fotelem z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa. Bazowa odmiana ma standardowy, 90-litrowy zbiornik paliwa, a jako wyposażenie opcjonalne występuje bezpieczny zbiornik FT3 o pojemności 70 lub 100 l. Samochód zaopatrzono w 18-calowe, montowane na 5 śrub kute obręcze z ogumieniem Michelin w rozmiarze 25/64-18 (przód) i 27/68-18 (tył).

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty