Limitowane Renault Clio RS Red Bull Racing RB7

(pp) źródło: autoevolution.com
Renault przedstawiło zdjęcia nowej, limitowanej wersji modelu Clio RS - Red Bull RB7. Auto powstało dla uczczenia ubiegłorocznego zwycięstwa austriackiego zespołu wyścigowego w klasyfikacji generalnej mistrzostw Formuły 1.
Fot. Renault
Fot. Renault

Współpraca Renault i Red Bull Racing rozpoczęła się w 2007 roku, kiedy to ekipa z Milton Keynes nie była zadowolona z jednostek Ferrari i postanowił zmienić dostawcę motorów. Choć Christian Horner, szef zespołu Red Bulla, wielokrotnie narzekał na zbyt niską moc silników Renault, to właśnie bolidy napędzane tym motorem pozwoliły na zdobycie "podwójnej korony" w sezonach 2010 i 2011.

Chcąc przekuć sukces sportowy na zwiększone wyniki sprzedaży, Renault postanowiło wprowadzić do sprzedaży limitowaną wersję modelu Clio RS - RB7. Nazwa ta odnosi się do bolidu, którym Sebastian Vettel i Mark Webber ścigali się w sezonie 2011 w mistrzostwach F1.

Limitowane Clio RS wyróżnia się przede wszystkim zmienioną stylistyką nadwozia i wnętrza. Karoseria została pokryta czarnym lakierem Profond z którym kontrastują liczne, żółte akcenty. Dach został oklejony wyścigową szachownicą, zaś całość uzupełniają oznaczenia z logo Red Bull Racing.

W kabinie pasażerskiej odnajdziemy sportowe fotele Recaro, plakietkę z numerem seryjnym pojazdu, jak również monitor w konsoli centralnej, który pokazuje nam dane dotyczące osiągów, jak np. przyspieszenie lub przeciążenie.

Fot. Renault
Fot. Renault

Pod maską nie zaszły żadne zmiany. W dalszym ciągu auto napędzane jest przez 2-litrowy, wolnossący silnik benzynowy, który generuje 203 KM i 215 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wartości te przekazywane są na przednią oś za pomocą sześciobiegowej skrzyni manualnej. O odpowiednią trakcję dbają 18-calowe koła z oponami Bridgestone RE050A. Auto osiąga 100 km/h w czasie 6,9 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 225 km/h.

Auto będzie oferowane tylko na pięciu europejskich rynkach - we Francji, Hiszpanii, Szwajcarii, Belgii i Austrii. Ceny pojazdu będą się zaczynały od 28 tys. euro (ok. 115 tys. zł).

Fot. Renault
Fot. Renault
Fot. Renault
Fot. Renault
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kraków: testy miniautobusu elektrycznego PEV6 marki King Long

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty