Po raz pierwszy, model iQ GRMN został zaprezentowany w połowie 2009 roku. Wówczas był to jeszcze pojazd koncepcyjny. Jednak po blisko 3 latach Toyota zdecydowała się wprowadzić ten model do swojej oferty. Niestety, produkcja najszybszej odmiany małej Toyoty została ograniczona do zaledwie 100 sztuk.
Bliźniak Astona Martina Cygnet otrzymał silnik benzynowy o pojemności 1.3-litra, który dodatkowo jest wspomagany przez turbosprężarkę. Dzięki temu, moc tej jednostki wzrosła do 130 KM (seryjnie 95), a maksymalny moment obrotowy do 180 Nm. Dodatkowo, bezstopniowa przekładnia CVT ustąpiła miejsca 6-biegowej przekładni manualnej.
Z zewnątrz, iQ wyposażono w poszerzający nadwozie body kit, który w połączeniu z agresywnie stylizowanymi zderzakami nie pozostawia wątpliwości, że mamy do czynienia z autem o sportowych aspiracjach.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?