Lexus UX300e jest pierwszym produktem stworzonym w ramach strategii „Lexus Electrified". Jej celem jest fundamentalny postęp w dziedzinie osiągów, prowadzenia i kontroli nad pojazdem oraz radości z jazdy.
Japoński producent wyjaśnia, że technologia „Lexus Electrified” umożliwia zintegrowane sterowanie układami napędowym i kierowniczym oraz zawieszeniem i hamulcami, maksymalnie wykorzystując potencjał zarządzania pracą napędu, wypracowany w technologii hybrydowej. Dzięki niej można precyzyjnie kontrolować siłę napędową, zapewniając idealne zachowanie pojazdu w każdej sytuacji na drodze.
W przypadku elektrycznego UX300e inżynierowie Lexusa zachowali charakterystyczną stylistykę i cechy użytkowe crossovera UX, skupiając się na możliwościach wykorzystania wyjątkowych zalet elektrycznego napędu.
Zastosowany silnik elektryczny ma moc 150 kW (204 KM) i generuje maksymalny moment obrotowy 300 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 7,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 160 km/h
Akumulatory trakcyjne o pojemności 54,3 kWh, umieszczone bezpośrednio pod podłogą kabiny pasażerskiej, zapewniają niski środek ciężkości i optymalny zasięg jazdy dla kompaktowych samochodów do miasta (400 km w skorelowanym cyklu NEDC, co odpowiada zasięgowi ponad 300 km w cyklu WLTP).
Czas ładowania do 80 proc. pełnego stanu baterii na stacja ładowania trwa 50 minut.
Lexus UX300E - najważniejsze cechy
Parametry modułowej platformy GA-C zostały udoskonalone, dzięki dodatkowym usztywnieniom i optymalizacji siły tłumienia amortyzatorów, by dopasować je do zmian w dynamice auta związanych z elektryfikacją.
Funkcja wyboru trybu jazdy (Drive Mode Select) w UX 300e pozwala kierowcom zarządzać płynnym przyspieszaniem i hamowaniem, zależnie od sytuacji. Kierowcy mogą poczuć mocne przyspieszenie i natychmiastowy maksymalny moment obrotowy elektrycznego układu napędowego zaraz po wciśnięciu pedału gazu lub zmiany ustawień łopatką pod kierownicą. Dzięki czterem poziomom regulacji zwalniania, hamowanie silnikiem także dostarcza naturalnych wrażeń z jazdy.
W UX 300e izolacja akustyczna obejmuje nie tylko akumulator trakcyjny, ale również tłumi hałasy z zewnątrz, takie jak wiatr lub uderzenia drobnych kamyków, które bez niej byłyby wyraźnie słyszalne z powodu braku dźwięków silnika i przekładni.
Lexus 300UXe - rozwiązania z technologii hybrydowej
T
worząc model UX 300e, Lexus wykorzystał wiedzę zdobytą podczas opracowywania układów hybrydowych i zastosował w swoim pierwszym produkcyjnym samochodzie elektrycznym ten sam poziom jakości i komfortu.
Wydajność silnika, falownika, przekładni i akumulatora o dużej pojemności zostały zmaksymalizowane z wykorzystaniem wiedzy zdobytej podczas opracowywania pojazdów hybrydowych.
Akumulatory wyposażono w system zarządzania temperaturą, działający zarówno w niskich, jak i wysokich temperaturach otoczenia. Niezawodność baterii zwiększono dzięki zastosowaniu wielu systemów monitorowania, regulujących ładowanie i zapobiegających takim niekorzystnym zjawiskom jak przeładowanie akumulatorów.
UX 300e oferuje najnowszą technologię w zakresie łączności samochodu w sieci. Łącząc się ze smartfonem za pomocą aplikacji LexusLink, kierowcy mogą sprawdzić stan naładowania akumulatora i dostępny zasięg. Uwzględniono również elementy sterujące ładowaniem, jak funkcja timera, która informuje właściciela, kiedy jego pojazd będzie w pełni naładowany, lub planuje ładowanie w zależności od tego, kiedy pojazd ma być ponownie w ruchu. Może też dostosować czas i moment ładowania do wahań cen energii. Aplikacja umożliwia również zdalne zarządzanie klimatyzacją samochodu
UX 300e zadebiutuje na wybranych europejskich rynkach w drugiej połowie 2020 roku, a od 2021 roku będzie oferowany w pozostałej części Europy.
Zobacz także: Testujmy Skodę Kamiq - najmniejszego SUV-a Skody
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?