Najczęstsze konfiguracje Lexusa RX 500h
W pierwszych czterech miesiącach 2023 roku zarejestrowano już 910 RX-ów, co czyni z niego drugi najpopularniejszy samochód w bardzo konkurencyjnym segmencie E-SUV Premium.
Dużym zainteresowaniem klientów cieszy się najmocniejsza odmiana RX 500h. 30 procent zamawiających decyduje się na ten przełomowy napęd o łącznej mocy 371 KM, który dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia F SPORT Edition oraz F SPORT. Standardem w F SPORT Edition są adaptacyjne zawieszenie AVS, tylna skrętna oś, kolorowy, 10-calowy wyświetlacz HUD na przedniej szybie, klimatyzacja z filtrem Nanoe® X i potrójne reflektory LED z systemem BladeScan™. Wersja F SPORT ma dodatkowo wentylowane fotele tylne, kamerę cofania z widokiem panoramicznym 360 stopni dookoła samochodu, elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika sterowaną ruchem nogi, cyfrowe lusterko wsteczne, a także 21-głośnikowy system audio klasy premium Mark Levinson® oraz rozszerzony pakiet systemów bezpieczeństwa.
RX 500h z zewnątrz wyróżnia się m.in. emblematami F SPORT, czarnymi relingami i lusterkami, przeprojektowanym przednim grillem w czarnym kolorze, specjalnymi nakładkami bocznymi, oraz przednim i tylnym zderzakiem o aerodynamicznych kształtach. Auto ma też specjalnie zaprojektowane dla tej wersji 21-calowe felgi o 10 ramionach.
Dla RX-a 500h zarezerwowano lakiery F White oraz Sapphire Blue, a dostępne są jeszcze Sonic Grey, Sonic Platinum, Graphite Black oraz Sonic Copper. We wnętrzu tapicerka jest obszyta skórą naturalną z elementami skóry syntetycznej w kolorach Black oraz Dark Rose, podsufitka jest czarna, a wstawki aluminiowe.
Najczęściej zamawiane są modele RX 500h z lakierami Graphite Black, Sonic Grey i F White. 54% klientów wybiera tapicerkę Black.
Napęd i układ jezdny Lexusa RX 500h
RX 500h to model w gamie Lexusa, który posiada przełomowy napęd hybrydowy, w którym wykorzystano turbodoładowany silnik 2.4 oraz automatyczną, sześciobiegową przekładnię. Łączna moc modelu RX 500h wynosi 371 KM i jest przekazywana na wszystkie cztery koła przy pomocy nowego napędu DIRECT4. To inteligentny system, który dopasowuje moc i moment obrotowy pomiędzy osiami w zależności od warunków panujących na drodze, zapewnia lepsze wyczucie prowadzenia, poprawia właściwości jezdne przy wyższych prędkościach oraz pomaga zmniejszyć przechyły karoserii podczas przyspieszania i zwalniania. Jego działanie jest precyzyjniejsze niż w przypadku jakiegokolwiek układu mechanicznego.
RX 500h ma seryjnie zawieszenie adaptacyjne AVS, układ skrętnych kół tylnych (Dynamic Rear Steering), a także dostosowany do wysokich osiągów układ hamulcowy z wentylowanymi tarczami przednimi o średnicy 400 mm i zaciskami stałymi z przeciwstawnymi tłoczkami, które pomalowano na czarno i oznaczono logotypem Lexusa.
Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?