Lexus RX 300/SC 430

(WIB)
Luksus po japońsku.

Coraz większym powodzeniem w naszym kraju cieszą się samochody Lexusa - droższej marki koncernu Toyota. A jest w czym wybierać - od niedużej limuzyny IS200, przez większe modele GS300 i LS430 aż po kabriolet SC430 i terenówkę RX300.

Lexus RX 300/SC 430

Najmłodsze w tym gronie są dwa ostatnie auta. SC430 to czteroosobowy kabriolet ze składanym sztywnym dachem, podobnym do tego stosowanego w Mercedesie SLK. W przeciwieństwie do Roadstera ze Stuttgartu w Lexusie SC430 nie ma wyboru, jeśli chodzi o silniki. Jedyną jednostką stosowaną w tym aucie jest ośmiocylindrowe monstrum o pojemności 4,3 l i mocy 285 KM. Zapewnia on znakomite osiągi - sprint od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 6,4 sek., zaś prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h. Jak łatwo się domyślić, w wyposażeniu znalazło się niemal wszystko, co można sobie zamarzyć. Od automatycznej klimatyzacji, reflektory ksenonowe, aluminiowe felgi, cztery airbagi, przez radioodtwarzacz ze zmieniaczem płyt CD, ABS, podgrzewane fotele, automatyczną skrzynię biegów aż po elektrycznie sterowane lusterka, szyby i centralne ryglowanie zamków. Niestety, luksus kosztuje, i to słono. Kabriolet Lexusa kosztuje około 320 tysięcy złotych. Lista opcji jest bardzo krótka, znalazły się na niej lakier metalik, system nawigacji satelitarnej, system audio firmy Mark Levinson i opony, pozwalające jechać nawet po przebiciu.
Zupełnie inny charakter ma terenowy Lexus RX300. Bez kompleksów może spoglądać w stronę Jeepa Grand Cherokee. Choć jest nieco mniejszy od słynnego rywala, oferuje równie wysoki komfort. W przeciwieństwie do Jeepa RX 300 jest oferowany wyłącznie w wersji z ręczną skrzynią biegów. Trzylitrowy silnik zapewnia niezłe osiągi - prędkość maksymalna to 180 km/h, zaś przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 9,2 sek. Liczby może nie szokują, ale nie zapominajmy, że to auto terenowe, ze stałym napędem na cztery koła. Do wyboru trzy wersje wyposażenia, już w standardowej Sport znalazły się automatyczna klimatyzacja, ABS, radioodtwarzacz, komputer pokładowy, aluminiowe felgi, cztery poduszki gazowe, halogeny i elektrycznie sterowane szyby w drzwiach. Nieco droższa odmiana Sport Plus ma także zmieniacz płyt CD i tempomat, a najlepiej wyposażona Lux także skórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele i wykończoną drewnem deskę rozdzielczą. Najtańszy Lexus RX300 to wydatek nieco ponad 200 tysięcy złotych.
- Lexusy nie są tanie, ale zainteresowanie tymi autami jest spore - mówi Roman Walder, diler samochodów Toyota i Lexus, szef firmy Anro-Trade. Wybierają je klienci, którzy chcą komfortowe, znakomicie wyposażone samochody, a przy tym wyraźnie odróżniające się od konkurencji. Sporo osób pyta o model IS300, w sprzedaży w naszym kraju pojawi się on na początku przyszłego roku.

od 7 lat
Wideo

Od dzisiaj kierowcy Ubera i Bolta muszą mieć polskie prawo jazdy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty