Lexus RX 2016. Jak wypadł w testach zderzeniowych?

(mm/ip)
Specjaliści amerykańskiego Ubezpieczeniowego Instytutu Bezpieczeństwa Drogowego (Insurance Institute of Highway Safety) podkreślili, że nawet przy najbardziej niebezpiecznym zderzeniu czołowych małą częścią przodu kabina nie uległa deformacji mogącej zagrażać bezpieczeństwu znajdujących się wewnątrz osób / Fot. Lexus
Specjaliści amerykańskiego Ubezpieczeniowego Instytutu Bezpieczeństwa Drogowego (Insurance Institute of Highway Safety) podkreślili, że nawet przy najbardziej niebezpiecznym zderzeniu czołowych małą częścią przodu kabina nie uległa deformacji mogącej zagrażać bezpieczeństwu znajdujących się wewnątrz osób / Fot. Lexus
Udostępnij:
Aktualny model Lexusa RX (2016) został poddany testom zderzeniowym. Przeprowadził je amerykański instytut IIHS.
Specjaliści amerykańskiego Ubezpieczeniowego Instytutu Bezpieczeństwa Drogowego (Insurance Institute of Highway Safety) podkreślili, że nawet przy najbardziej
Specjaliści amerykańskiego Ubezpieczeniowego Instytutu Bezpieczeństwa Drogowego (Insurance Institute of Highway Safety) podkreślili, że nawet przy najbardziej niebezpiecznym zderzeniu czołowych małą częścią przodu kabina nie uległa deformacji mogącej zagrażać bezpieczeństwu znajdujących się wewnątrz osób / Fot. Lexus

Luksusowy crossover Lexus RX pomyślnie przeszedł testy zderzeniowe, uzyskując maksymalne oceny (Good) we wszystkich próbach – zderzeń czołowych małą i średnią częścią przodu, zderzenia bocznego, wytrzymałości dachu oraz ochrony głowy i bezpieczeństwa foteli. System przeciwdziałania zderzeniom czołowym został oceniony jako doskonały (Superior).

Specjaliści amerykańskiego Ubezpieczeniowego Instytutu Bezpieczeństwa Drogowego (Insurance Institute of Highway Safety) podkreślili, że nawet przy najbardziej niebezpiecznym zderzeniu czołowych małą częścią przodu kabina nie uległa deformacji mogącej zagrażać bezpieczeństwu znajdujących się wewnątrz osób. Obramowanie drzwi, kierownica i tablica rozdzielcza pozostały w bezpiecznej odległości od manekina, nie stwierdzono również istotnego zagrożenia dla jego nóg i stóp. Również przednie i boczne poduszki powietrzne spełniły swoją rolę, uniemożliwiając kontakt głowy manekina z jakimikolwiek elementami struktury samochodu lub ewentualnymi przedmiotami na zewnątrz auta, mogącymi spowodować obrażenia. Maksymalna deformacja kabiny sięgnęła w jej dolnej części 11 cm, zaś w górnej – 5 cm.

W raporcie zwrócono uwagę na bogate wyposażenie Lexusa RX zwiększające czynne i bierne bezpieczeństwo podróżowania, od czujnika dachowania i elektronicznego układu stabilizacji, przez światła do jazdy dziennej i ABS, po przednie i tylne kurtynowe poduszki powietrzne, przednie i tylne poduszki powietrzne chroniące tułów oraz poduszki powietrzne chroniące kolana osób siedzących z przodu.

Crossover Lexusa jest sprzedawany w Polsce w wersji RX 200t z turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 238 KM oraz RX 450h z napędem hybrydowym, rozwijającym łączną moc 313 KM.

 

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Akcja policji w Bydgoszczy. Bezpieczeństwo pieszych

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie