Lexus. Przełomowe premiery w Detroit

(ip)
Rok 2012 przyniósł premierę koncepcyjnego coupe LF-LC (Lexus Future Luxury Coupe). Lekkie nadwozie, w konstrukcji którego zastosowano węglowe kompozyty i stopy aluminium, wyposażono w hybrydową jednostkę napędową o łącznej mocy 438 KM / Fot. Lexus
Rok 2012 przyniósł premierę koncepcyjnego coupe LF-LC (Lexus Future Luxury Coupe). Lekkie nadwozie, w konstrukcji którego zastosowano węglowe kompozyty i stopy aluminium, wyposażono w hybrydową jednostkę napędową o łącznej mocy 438 KM / Fot. Lexus
Udostępnij:
W tym tygodniu Lexus zaprezentował na North American International Auto Show coupe LC 500. Targi w Detroit były już wielokrotnie areną przełomowych premier japońskiej firmy.
Rok 2012 przyniósł premierę koncepcyjnego coupe LF-LC (Lexus Future Luxury Coupe). Lekkie nadwozie, w konstrukcji którego zastosowano węglowe kompozyty
Rok 2012 przyniósł premierę koncepcyjnego coupe LF-LC (Lexus Future Luxury Coupe). Lekkie nadwozie, w konstrukcji którego zastosowano węglowe kompozyty i stopy aluminium, wyposażono w hybrydową jednostkę napędową o łącznej mocy 438 KM / Fot. Lexus

W istocie to właśnie w stolicy amerykańskiej motoryzacji w 1989 roku oficjalnie przedstawiono pierwszy model luksusowej marki koncernu Toyota – Lexusa LS 400. Nad limuzyną, mającą być urzeczywistnieniem idei samochodu doskonałego, pracowało przez pięć lat 60 projektantów i 1400 inżynierów w 24 zespołach, których wspierało 2300 techników oraz 200 pracowników pomocniczych. Samochód, wyposażony w wyrafinowany, czterolitrowy silnik V8 i sterowaną przez specjalny komputer automatyczną skrzynię biegów, powstał po przebadaniu 450 egzemplarzy prototypowych i 900 prototypów jednostki napędowej.

Sensacją amerykańskich targów w roku 2005 było koncepcyjne coupe Lexus LF-A (Lexus Future Advance) z pięciolitrowym silnikiem widlastym o mocy 500 KM i kompozytową karoserią. Pięć lat później konstrukcja ta zaowocowała produkcją kultowego supersamochodu Lexus LFA (z oznaczenia użytego dla modelu koncepcyjnego usunięto kreskę), wyprodukowanego w limitowanej serii 500 egzemplarzy.

W roku 2008 ogromne zainteresowanie świata wzbudziła prezentacja w Detroit opartego na LF-A koncepcyjnego Lexusa LF-AR (Lexus Future Advance Roadster), również wyposażonego w karoserię z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym i tę samą jednostkę napędową. Koncepcyjny LF-AR nie doczekał się jednak wersji seryjnej.

Ubiegłoroczne targi w Detroit były areną debiutu Lexusa GS F – wyczynowej wersji czwartej generacji limuzyny GS, zaopatrzonej w pięciolitrowy silniki
Ubiegłoroczne targi w Detroit były areną debiutu Lexusa GS F – wyczynowej wersji czwartej generacji limuzyny GS, zaopatrzonej w pięciolitrowy silniki V8 o mocy 477 KM i momencie obrotowym 530 Nm, zapewniający przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy / Fot. Lexus

Rok 2012 przyniósł premierę koncepcyjnego coupe LF-LC (Lexus Future Luxury Coupe). Lekkie nadwozie, w konstrukcji którego zastosowano węglowe kompozyty i stopy aluminium, wyposażono w hybrydową jednostkę napędową o łącznej mocy 438 KM.

Ubiegłoroczne targi w Detroit były areną debiutu Lexusa GS F – wyczynowej wersji czwartej generacji limuzyny GS, zaopatrzonej w pięciolitrowy silniki V8 o mocy 477 KM i momencie obrotowym 530 Nm, zapewniający przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy. Nowy GS był pierwszym modelem o stylistyce L-finesse, której najbardziej rozpoznawalnym elementem jest charakterystyczna atrapa chłodnicy o kształcie klepsydry.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Motocyklista niemal potrącił dziewczynkę na przejściu dla pieszych

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie