Dotychczas, downsizing, czyli zmniejszenie pojemności silnika, był stosowany głównie w autach segmentu B oraz C. Jednak coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin sprawiły, że na rynku możemy znaleźć również limuzyny wyposażone w niewielkie, czterocylindrowe jednostki napędowe.
**CZYTAJ TAKŻE
Oficjalne zdjęcia nowego Lexusa GSNowy pakiet sportowy F-Sport do Lexusa GS**
Najprawdopodobniej już niedługo do tego grona dołączy Lexus. Koji Sato, szef inżynierów Lexusa, w wywiadzie z portalem Auto Express powiedział, że jego firma pracuje nad kilkoma rozwiązaniami, które mają uczynić model GS bardziej ekologicznym. Jednym z nich ma być nowa, mała hybryda.
Choć Sato nie zdradził żadnych szczegółów technicznych tego układu, możemy przypuszczać, że będzie się on składał z czterocylindrowej jednostki spalinowej, a także silnika elektrycznego. Łączna moc tej hybrydy nie powinna przekraczać 180 KM, zaś średnie spalanie powinno oscylować na poziomie 5,5-6 litrów benzyny na 100 km, przy jednoczesnej emisji CO2 około 120 g/km.
Tym samym, Lexus dołączyłby do grona niemieckich producentów, jak Audi czy BMW, którzy w swojej ofercie mają już ekologiczne odmiany swoich modeli klasy średniej wyższej. Jednak w przeciwieństwie do japońskiej marki, zdecydowały się one na napęd składający się wyłącznie z wysokoprężnej jednostki spalinowej.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?