Lexus na kołach z lodu

(mm/ip)
Zaprojektowanie, wykonanie i przetestowanie kompletu kół mistrzom lodowej rzeźby trzy miesiące. Jako materiał posłużył doskonale przejrzysty lód uzyskany z bieżącej wody. Nad każdym z kół czterech rzeźbiarzy pracowało po 36 godzin, używając dłut z japońskiej stali dla osiągnięcia milimetrowej precyzji / Fot. Lexus
Zaprojektowanie, wykonanie i przetestowanie kompletu kół mistrzom lodowej rzeźby trzy miesiące. Jako materiał posłużył doskonale przejrzysty lód uzyskany z bieżącej wody. Nad każdym z kół czterech rzeźbiarzy pracowało po 36 godzin, używając dłut z japońskiej stali dla osiągnięcia milimetrowej precyzji / Fot. Lexus
Udostępnij:
Pamiętacie jeżdżący model Lexusa 300h w skali 1:1, wykonany całkowicie z kartonu? Brytyjscy artyści ponownie zadziwiają świat, prezentując Lexusa NX 300h jeżdżącego na kołach wyrzeźbionych z lodu.
Zaprojektowanie, wykonanie i przetestowanie kompletu kół mistrzom lodowej rzeźby trzy miesiące. Jako materiał posłużył doskonale przejrzysty lód uzyskany
Zaprojektowanie, wykonanie i przetestowanie kompletu kół mistrzom lodowej rzeźby trzy miesiące. Jako materiał posłużył doskonale przejrzysty lód uzyskany z bieżącej wody. Nad każdym z kół czterech rzeźbiarzy pracowało po 36 godzin, używając dłut z japońskiej stali dla osiągnięcia milimetrowej precyzji / Fot. Lexus

Lodowe koła dla Lexusa NX 300h powstały jako kolejny projekt w kampanii „Creating Amazing”. To hasło przewodnie artystycznych przedsięwzięć promujących markę Lexus,

Lexus zaprosił do współpracy londyńską grupę Hamilton Ice Sculptors, łączącą ponad 35 lat doświadczenia w tworzeniu lodowych rzeźb z wykorzystaniem najnowszych technologii projektowania i wytwarzania precyzyjnych obiektów z tego wymagającego materiału. Wyzwaniem było nie tylko prawidłowe oddanie kształtu, ale i zapewnienie odpowiedniej wytrzymałości kół, by nie uległy zmiażdżeniu podczas jazdy przez auto ważące 2,2 tony – konieczne okazało się wyposażenie ich w akrylowe wkładki. Przy tworzeniu lodowych kół wykorzystano zaawansowane metody takie jak skanowanie laserowe, trójwymiarowe projektowanie za pomocą oprogramowania CAD oraz sterowane komputerowo wieloosiowe frezarki.

Zobacz także: Sepp Blatter i Michel Platini zawieszeni na osiem lat!

Wykonane w ten sposób koła, wiernie odzwierciedlające wieloramienne felgi ze stopów lekkich i zimowe opony Yokohama, zostały następnie ręcznie wykończone za pomocą tradycyjnych narzędzi. Zaprojektowanie, wykonanie i przetestowanie kompletu kół mistrzom lodowej rzeźby trzy miesiące. Jako materiał posłużył doskonale przejrzysty lód uzyskany z bieżącej wody. Nad każdym z kół czterech rzeźbiarzy pracowało po 36 godzin, używając dłut z japońskiej stali dla osiągnięcia milimetrowej precyzji. Dla osiągnięcia dodatkowego efektu zaprojektowano specjalny system oświetlenia.

Gdy praca dobiegła końca, koła zostały pieczołowicie zamontowane na piastach hybrydowego Lexusa NX 300h, który spędził pięć dni w chłodni o temperaturze -30°C. Uprzedzając pytania – oczywiście silnik ruszył od razu i samochód potoczył się przed siebie na lodowych kołach po londyńskiej ulicy.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie