Lexus LS 500. Nowe systemy bezpieczeństwa

(ip)
Lexus LS 500, piąta generacja flagowej limuzyny japońskiego producenta aut luksusowych, wyróżnia się nie tylko nową, bardziej dynamiczną stylistyką nadwozia i zastosowaniem po raz pierwszy w tym modelu turbodoładowanego silnika V6. Samochód wyposażono również w funkcje bezpieczeństwa czynnego, rozszerzające możliwości pakietu Lexus Safety System +.Fot. Lexus
Lexus LS 500, piąta generacja flagowej limuzyny japońskiego producenta aut luksusowych, wyróżnia się nie tylko nową, bardziej dynamiczną stylistyką nadwozia i zastosowaniem po raz pierwszy w tym modelu turbodoładowanego silnika V6. Samochód wyposażono również w funkcje bezpieczeństwa czynnego, rozszerzające możliwości pakietu Lexus Safety System +.Fot. Lexus
Udostępnij:
Lexus LS 500, piąta generacja flagowej limuzyny japońskiego producenta aut luksusowych, wyróżnia się nie tylko nową, bardziej dynamiczną stylistyką nadwozia i zastosowaniem po raz pierwszy w tym modelu turbodoładowanego silnika V6. Samochód wyposażono również w funkcje bezpieczeństwa czynnego, rozszerzające możliwości pakietu Lexus Safety System +.

Znany z innych modeli Lexusa system bezpieczeństwa czynnego wykorzystuje kamery oraz radar pracujący w zakresie fal milimetrowych, umożliwiające wykrywanie obiektów stwarzających ryzyko kolizji oraz rozpoznawanie pionowego i poziomego oznakowania drogi. Uzyskane dzięki temu informacje o otoczeniu pojazdu umożliwiają ostrzeganie kierowcy o niebezpieczeństwie zderzenia lub niezamierzonego opuszczania pasa ruchu, a w razie braku jego reakcji – samoczynne hamowanie awaryjne lub korygowanie toru jazdy za pomocą elektrycznego układu wspomagania kierownicy. Z informacji tych korzysta również adaptacyjny tempomat, dostosowujący prędkość w sposób zapewniający zachowanie bezpiecznej odległości od poprzedzających pojazdów.

W nowym Lexusie LS 500 pakiet Lexus Safety System + uzupełniono o inteligentną funkcję przeciwdziałania kolizjom, która po wykryciu pojazdu lub pieszego przed samochodem nie tylko rozpoczyna hamowanie, ale także, jeśli to konieczne, stara się go ominąć bez opuszczania pasa ruchu.

Druga pionierska funkcja to ostrzeganie o pojazdach nadjeżdżających z boku na skrzyżowaniach. Ponieważ wykorzystuje ona radar zamontowany z przodu samochodu, jest w stanie wykrywać obiekty wcześniej, niż siedzący w kabinie kierowca, jeszcze zanim znajdą się w jego polu widzenia. Ostrzeżenia prezentowane są na przedniej szybie samochodu przez wyświetlacz projekcyjny.

Wyświetlacz projekcyjny (HUD) w Lexusie LS 500 jest również wyjątkowy – prezentowany przezeń obraz ma przekątną aż 24 cali, co jest obecnie rozmiarem największym na świecie. Dzięki temu bez konieczności odrywania wzroku od drogi kierowca uzyskuje najistotniejsze informacje podane w doskonale czytelnej postaci.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie