Lexus LFA z autografem za 7 milionów dolarów

(ip)
Niemiecki dealer Lexus Rosenheim wystawił na sprzedaż unikalnego Lexusa LFA Nürburgring. To prawdziwa rzadkość, bo modelu LFA wyprodukowano tylko 500 sztuk, z czego w wersji Nürburgring jedynie 50. Oferowany egzemplarz ma na masce autograf samego Akio Toyody – taki samochód jest tylko jeden na świecie / Fot. Lexus
Niemiecki dealer Lexus Rosenheim wystawił na sprzedaż unikalnego Lexusa LFA Nürburgring. To prawdziwa rzadkość, bo modelu LFA wyprodukowano tylko 500 sztuk, z czego w wersji Nürburgring jedynie 50. Oferowany egzemplarz ma na masce autograf samego Akio Toyody – taki samochód jest tylko jeden na świecie / Fot. Lexus
Niemiecki dealer Lexus Rosenheim wystawił na sprzedaż unikalnego Lexusa LFA Nürburgring. To prawdziwa rzadkość, bo modelu LFA wyprodukowano tylko 500 sztuk, z czego w wersji Nürburgring jedynie 50. Oferowany egzemplarz ma na masce autograf samego Akio Toyody – taki samochód jest tylko jeden na świecie.
Niemiecki dealer Lexus Rosenheim wystawił na sprzedaż unikalnego Lexusa LFA Nürburgring. To prawdziwa rzadkość, bo modelu LFA wyprodukowano tylko 500
Niemiecki dealer Lexus Rosenheim wystawił na sprzedaż unikalnego Lexusa LFA Nürburgring. To prawdziwa rzadkość, bo modelu LFA wyprodukowano tylko 500 sztuk, z czego w wersji Nürburgring jedynie 50. Oferowany egzemplarz ma na masce autograf samego Akio Toyody – taki samochód jest tylko jeden na świecie / Fot. Lexus

Związek Akio Toyody – prezesa Toyota Motor Corporation, macierzystej firmy Lexusa – z modelem LFA jest o wiele głębszy, niż można się spodziewać. Na pomysł stworzenia supersamochodu wpadł twórca Toyoty Celica GT4, Haruhiko Tanahashi. Ideą podzielił się z kierowcą doświadczalnym firmy, Hiromu Naruse, który był również instruktorem jazdy wyścigowej Akio, wnuka założyciela koncernu. Akio Toyoda, wówczas zaledwie dyrektor w zagranicznym oddziale firmy zapalił się do projektu, jednak przekonanie zarówno zarządu, jak i wielu inżynierów do jego realizacji okazało się niezwykle trudne.

Ostatecznie jednak przedsięwzięcie dostało zielone światło i w czerwcu 2003 prototyp był gotów do jazdy. Jako pierwszy za jego kierownicą zasiadł właśnie Akio Toyoda. Dwa lata później udało się przeforsować decyzję o pracach nad wersją produkcyjną z karoserią z kompozytów na bazie włókien węglowych i 560-konnym silnikiem V10. W roku 2007 Toyoda i Naruse utworzyli zespół Gazoo Racing, z myślą o udziale przede wszystkim w wyścigu 24 Hours Nürburgring. Jednym z kierowców zespołu był niejaki Morizo – pod tym pseudonimem Lexusem LFA startował Akio Toyoda.

Oferowany przez Lexus Rosenheim LFA Nürburgring Edition wyposażony jest w silnik o mocy zwiększonej do 571 KM, usprawnioną przekładnię o czasie zmiany biegów 0,05 sekundy, usprawnione zawieszenie i ulepszenia aerodynamiczne. Żółty samochód o przebiegu zaledwie 680 km wyceniono na ponad 7 milionów dolarów – 12 razy więcej od ceny nowego egzemplarza.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty