Lexus LC. Tak go projektowano

(ip)
Lexus LCKoji Sato, główny inżynier projektu mówi, że największym problemem było takie upakowanie poszczególnych elementów wewnątrz nadwozia, by zagwarantować doskonałe osiągi i własności jezdne, zachowując jednocześnie jego awangardową bryłę. Fot. Lexus
Lexus LCKoji Sato, główny inżynier projektu mówi, że największym problemem było takie upakowanie poszczególnych elementów wewnątrz nadwozia, by zagwarantować doskonałe osiągi i własności jezdne, zachowując jednocześnie jego awangardową bryłę. Fot. Lexus
W wywiadzie udzielonym na europejskim blogu Lexusa szefowie projektantów nowego modelu LC opowiadają, jak powstawało luksusowe coupé i ujawniają ciekawe informacje na temat tego auta. CO było największym problemem?
Lexus LCKoji Sato, główny inżynier projektu mówi, że największym problemem było takie upakowanie poszczególnych elementów wewnątrz nadwozia, by zagwarantować
Lexus LC

Koji Sato, główny inżynier projektu mówi, że największym problemem było takie upakowanie poszczególnych elementów wewnątrz nadwozia, by zagwarantować doskonałe osiągi i własności jezdne, zachowując jednocześnie jego awangardową bryłę.

Fot. Lexus

Koji Sato, główny inżynier projektu mówi, że największym problemem było takie upakowanie poszczególnych elementów wewnątrz nadwozia, by zagwarantować doskonałe osiągi i własności jezdne, zachowując jednocześnie jego awangardową bryłę, która spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem po zaprezentowaniu pierwowzoru modelu – koncepcyjnego Lexusa LF-LC. Osiągnięcie tego celu wymagało ścisłej współpracy inżynierów i designerów.

Dla zmniejszenia masy samochodu, w jego konstrukcji wykorzystano lekkie i mocne materiały. Wykonanie zewnętrznej części drzwi z aluminium i wewnętrznej z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym zmniejszyło ich masę o 22 kg, aluminiowe błotniki są lżejsze o 3 kg od stalowych. Zastosowanie stopów lekkich w kolumnach zawieszenia przedniego pozwoliło zaoszczędzić ponad 10 kg.

Główny designer Lexusa LC Tadao Mori opowiada, że wiele wysiłku poświęcono stworzeniu kabiny zapewniającej odpowiednią przestrzeń i komfortowe warunki pod zawieszonym nisko dachem. Dużym wyzwaniem było też zmieszczenie 21-calowych kół pod niską maską silnika. W tym celu okazało się konieczne zaprojektowanie od nowa całego przedniego zawieszenia. Krótki zwis przedni i tylny udało się uzyskać dzięki przemyślanej konstrukcji lamp. W reflektorach przednich zastosowano wyrafinowane soczewki, skupiające światło diod LED, zaś w lampach tylnych układ specjalnych luster, dających wielokrotne odbicie.

Lexus LCKoji Sato, główny inżynier projektu mówi, że największym problemem było takie upakowanie poszczególnych elementów wewnątrz nadwozia, by zagwarantować
Lexus LC

Koji Sato, główny inżynier projektu mówi, że największym problemem było takie upakowanie poszczególnych elementów wewnątrz nadwozia, by zagwarantować doskonałe osiągi i własności jezdne, zachowując jednocześnie jego awangardową bryłę.

Fot. Lexus

Koji Sato dodaje, że oprócz rozwiązań takich jak usprawniony system bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System+ czy nowy interfejs użytkownika systemu multimedialnego Remote Touch, Lexus LC wprowadzai układ zmiany przełożeń określany jako shift-by-wire. Dzięki dodatkowej przekładni, zastosowany w hybrydowej jednostce napędowej 3,5 litrowy silnik V6 wspólnie z silnikiem elektrycznym dostarcza do tylnych kół tak duży moment obrotowy, że umożliwia zerwanie przyczepności podczas ruszania, co normalnie nie jest możliwe w zwykłych hybrydach. LC 500h ma dzięki temu lepsze przyspieszenie przy wyjściu z zakrętu od LC 500 z pięciolitrowym silnikiem V8, a choć wersja konwencjonalna jest nieco szybsza, hybryda ma większą dynamikę, zwłaszcza w zakresie niższych obrotów, a przy tym jest bardziej oszczędna.

Jak mówi Koji Sato, w powstanie Lexusa LC zaangażowane były ponad cztery tysiące osób, jednak targowe premiery nie oznaczały zakończenia prac. W chwili obecnej trwają przygotowania do produkcji seryjnej, a także optymalizacja ustawień systemów w oparciu o wyniki kolejnych jazd próbnych.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty