Lexus LC GT500 zastąpi model RC F w wyścigach Super GT

(ip)
Lexus LC GT500 Samochód o rozstawie osi 2750 mm waży co najmniej 1020 kg. Nadwozie o długości 4960, szerokości 1950 i wysokości 1220 mm mimo sporych modyfikacji, takich jak umieszczone na masce dwa duże wyloty powietrza chłodzącego silnik, poszerzone błotniki, duży, przestawiany tylny spoiler, zmieniony przód i tył czy aerodynamiczne nakładki progów, zachowuje charakterystyczne rysy LC.Fot. Lexus Gazoo Racing
Lexus LC GT500 Samochód o rozstawie osi 2750 mm waży co najmniej 1020 kg. Nadwozie o długości 4960, szerokości 1950 i wysokości 1220 mm mimo sporych modyfikacji, takich jak umieszczone na masce dwa duże wyloty powietrza chłodzącego silnik, poszerzone błotniki, duży, przestawiany tylny spoiler, zmieniony przód i tył czy aerodynamiczne nakładki progów, zachowuje charakterystyczne rysy LC.Fot. Lexus Gazoo Racing
Udostępnij:
Zespół Lexus Gazoo Racing zaprezentował wyścigową wersję modelu LC, która w przyszłym roku zastąpi Lexusa RC F w japońskich wyścigach serii Super GT.

Auto, które będzie startować w klasie GT500, zostało opracowane przez TRD (Toyota Racing Development) z myślą o nowych przepisach, wchodzących w sezonie 2017. Wolnossący, pięciolitrowy silnik V8, który napędza seryjnego Lexusa LC 500, zastąpiono turbodoładowaną, czterocylindrową jednostką rzędową o pojemności skokowej 2000 cm³ z bezpośrednim wtryskiem paliwa, a zamiast dziesięciobiegowej przekładni automatycznej zastosowano sześciostopniową sekwencyjną skrzynię biegów.

Samochód o rozstawie osi 2750 mm waży co najmniej 1020 kg. Nadwozie o długości 4960, szerokości 1950 i wysokości 1220 mm mimo sporych modyfikacji, takich jak umieszczone na masce dwa duże wyloty powietrza chłodzącego silnik, poszerzone błotniki, duży, przestawiany tylny spoiler, zmieniony przód i tył czy aerodynamiczne nakładki progów, zachowuje charakterystyczne rysy LC. Jazdy próbne nowego auta rozpoczną się już we wrześniu.

W chwili obecnej, po niedzielnym wyścigu na torze Suzuka, zespoły startujące Lexusami RC F GT500 zajmują pięć miejsc w pierwszej dziesiątce wyników, w tym dwa na podium – pierwsze Yuji Tachikawa i Hiroaki Ishiura, drugie Daisuke Ito i Nick Cassidy. Na pozycji czwartej są Kazuya Oshima i Andrea Caldarelli, piątej – Yuhi Sekiguchii Yuji Kunimoto, zaś na ósmej były kierowca Formuły 1 Heikki Kovalainen i Kohei Hirate.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie