Lexus LC 500 z silnikiem o mocy 532 KM. Jak powstał?

(ip)
Zbudowane w oparciu o nową platformę GA-L flagowe coupe Lexusa trafi do salonów wiosną przyszłego roku w dwóch wersjach silnikowych. Hybrydowy Lexus LC 500h będzie dostępny z nową jednostką Multi Stage Hybrid System, wyposażoną w 3,5-litrowy silnik V6 i dwa silniki elektryczne, zaś Lexusa LC 500 napędzać będzie pięciolitrowy silnik V8 z zastosowaną po raz pierwszy w samochodzie luksusowym 10-biegową przekładnią automatyczną.Fot. Lexus
Zbudowane w oparciu o nową platformę GA-L flagowe coupe Lexusa trafi do salonów wiosną przyszłego roku w dwóch wersjach silnikowych. Hybrydowy Lexus LC 500h będzie dostępny z nową jednostką Multi Stage Hybrid System, wyposażoną w 3,5-litrowy silnik V6 i dwa silniki elektryczne, zaś Lexusa LC 500 napędzać będzie pięciolitrowy silnik V8 z zastosowaną po raz pierwszy w samochodzie luksusowym 10-biegową przekładnią automatyczną.Fot. Lexus
Wyścigowa wersja Lexusa LC 500 pokazana na targach Specialty Equipment Market Association w Las Vegas, wyposażona będzie w gruntownie zmodyfikowany seryjny silnik, którego moc zwiększono z 473 do 532 KM. Jak to osiągnięto?

Żółty LC 500 został przygotowany przez Gordona Tinga i firmę Beyond Marketing w oparciu o wczesny prototyp flagowego coupe Lexusa. Auto już na pierwszy rzut oka robi wrażenie dopracowaną aerodynamiką nadwozia i starannie dobranymi dodatkami. Wrażenie robią parametry silnika, przygotowanego dla niego przez specjalistów magazynu DSPORT.

Znana z Lexusa LC 500, a także wyczynowych Lexusów GS F, IS F i RC F pięciolitrowa, wolnossąca benzynowa jednostka V8 o oznaczeniu 2UR-GSE została poddana gruntownej modyfikacji w warsztatach Hard Media, Inc. Blok rozmontowanego na części pierwsze silnika trafił na sterowaną cyfrowo obrabiarkę, gdzie najpierw zwiększono średnicę panewek wału korbowego. Potem rozwiercono otwory cylindrów, najpierw zgrubnie, potem precyzyjnie, tworząc gniazda dla specjalnych tulei Moly-2000 Amphibian firmy LA Sleeve. Przed montażem tulei blok został ogrzany do wysokiej temperatury, a tuleje schłodzone, dzięki czemu skurczone pod wpływem zimna tuleje dały się łatwo włożyć w rozszerzone od gorąca gniazda. Dzięki całej tej operacji średnica cylindrów zwiększyła się z 94 do 99,5 mm, a pojemność skokowa silnika wzrosła z 4969 do 5569 cm³.

 Po końcowym szlifowaniu cylindrów, w rowkach wyfrezowanych wokół ich otworów w dokładnie splanowanej powierzchni styku z głowicami umieszczono miedziane, uszczelniające o-ringi. Na wszystkich etapach przeprowadzano drobiazgowe kontrole wymiarów za pomocą zautomatyzowanych przyrządów. Wał korbowy poddano starannemu dynamicznemu wyważaniu, eliminując błędy z dokładnością lepszą od 0,25 g. Wreszcie przyszedł czas na montaż, podczas którego zainstalowano specjalne tłoki CP i wykonane z chromowo-niklowo-molibdenowej stali 4340 korbowody Carrillo o dwuteowym przekroju, umożliwiające osiąganie prędkości obrotowych do 9000 obr./min. W efekcie wszystkich tych modyfikacji osiągnięto wzrost mocy z 473 do 532 KM (DIN) i momentu obrotowego z 530 do 597 Nm.

Zbudowane w oparciu o nową platformę GA-L flagowe coupe Lexusa trafi do salonów wiosną przyszłego roku w dwóch wersjach silnikowych. Hybrydowy Lexus LC 500h będzie dostępny z nową jednostką Multi Stage Hybrid System, wyposażoną w 3,5-litrowy silnik V6 i dwa silniki elektryczne, zaś Lexusa LC 500 napędzać będzie pięciolitrowy silnik V8 z zastosowaną po raz pierwszy w samochodzie luksusowym 10-biegową przekładnią automatyczną.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty