Lexus LC 500 i LC 500 Convertible. Tak wygląda nowa, limitowana wersja

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
LC 500 i LC 500 Convertible wersji Ultimate Edition otrzymają lakier Hakugin White w odcieniu białego matu
LC 500 i LC 500 Convertible wersji Ultimate Edition otrzymają lakier Hakugin White w odcieniu białego matu Lexus
Latem Lexus rozpocznie przyjmowanie zamówień na limitowaną wersję modeli LC 500 i LC 500 Convertible Ultimate Edition, która wyróżnia się zarówno detalami stylistycznymi, jak i zmodyfikowanym wolnossącym silnikiem V8.

LC 500 i LC 500 Convertible wersji Ultimate Edition otrzymają lakier Hakugin White w odcieniu białego matu, który nawiązuje do bieli sportowych aut Lexusa z kultowym modelem LFA na czele. Satynowy, biały lakier jest połączony z kontrastującymi detalami w kolorze czerni. Z przodu na czarno pomalowano osłonę chłodnicy, obramowania reflektorów, osłony spryskiwaczny, elementy ozdobne przedniego zderzaka oraz lusterka. Z tyłu czarne są osłony tylnych lamp, spód zderzaka oraz obramowanie rur wydechowych.

W wersji Ultimate Edition zastosowano rozwiązania aerodynamiczne inspirowane lotnictwem. W przednim zderzaku zamontowano specjalne lotki, które poprawiają prowadzenie oraz stabilne zachowanie samochodu dzięki regulowaniu przepływu powietrza na bokach zderzaka, a także redukują unoszenie przedniej części auta. Kolejną lotniczą inspiracją jest czarny, tylny spojler wykonany z włókna węglowego.

Lexus LC Ultimate Edition ma też zarezerwowaną dla tej wersji kolorystkę wnętrza Kachi-Blue. To nawiązanie do zbroi dawnych japońskich samurai, która była w odcieniu niebiesko-czarnym zwanym „kaichi-iro”, co po japońsku oznacza zwycięstwo. We wnętrzu przy dźwigni zmiany biegów zamontowano także aluminiową tabliczkę z numerem egzemplarza, konsola środkowa oraz boczki drzwi wykonano z Alcantary, a nakładki progowe mają napis „Limited Edition”.

Wersja Ultimate Edition została dopracowano pod kątem mechanicznym. Charakterystyka pracy tylnego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu jest bardziej agresywna. Pięciolitrowy, wolnossący silnik V8 o mocy 464 KM został dostrojony pod kątem lepszego brzmienia, bardziej aksamitnej pracy i lepszej reakcji na gaz.

Tak jak w pozostałych wersjach LC i LC Convertible z roku modelowego 2024 wersja Ultimate Edition ma 12,3-calowy, dotykowy ekran systemu multimedialnego Lexus Link Pro z wbudowaną nawigacją, asystentem głosowym Lexus Concierge, bezprzewodową łącznością ze smartfonem poprzez Apple CarPlay® oraz przewodową za pośrednictwem Android Auto™. Przy pomocy aplikacji Lexus Link kierowca może zdalnie uruchomić klimatyzację, by ogrzać lub schłodzić wnętrze, a także otworzyć lub zamknąć auto. Standardem jest też 13-głośnikowy system audio Mark Levison Surround Sound System. Samochód ma też zaktualizowany pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty