Lexus IS. Million sprzedanych aut na świecie

(ip)
Lexus IS 300 hObecna, trzecia generacja – to nowa era dla tego modelu: z napędem Lexus Hybrid Drive wprowadzonym w 2013r, IS 300h jest jednym z najczęściej wybieranych przez Europejskich klientów Lexusa, stanowiąc 90% ogólnej sprzedaży Lexusa IS.Fot. Lexus
Lexus IS 300 hObecna, trzecia generacja – to nowa era dla tego modelu: z napędem Lexus Hybrid Drive wprowadzonym w 2013r, IS 300h jest jednym z najczęściej wybieranych przez Europejskich klientów Lexusa, stanowiąc 90% ogólnej sprzedaży Lexusa IS.Fot. Lexus
Udostępnij:
Lexus osiągnął poziom miliona sprzedanych modeli IS na koniec lipca 2016 r. Europa stała się bardzo mocnym rynkiem dla modelu IS; potwierdzenie stanowi fakt, że co piąty sprzedany na świecie model Lexus IS, znajduje klienta właśnie na Starym Kontynencie.

Siedemnaście lat temu Lexus zaproponował młodszym klientom atrakcyjnie zaprojektowanego, sportowego, kompaktowego sedana z wyrazistą linią nadwozia i dynamicznym 2 - litrowym silnikiem benzynowym napędzającym tylne koła. Lexus IS był trzecim wprowadzonym w Europie modelem Lexusa po flagowym LS i GS, co dało marce większą obecność na bardzo wymagającym i konkurencyjnym rynku samochodów premium.

Dobra opinia o aucie pozwoliła na rozszerzenie oferty o modele z 3 - litrowym silnikiem – model IS300 został wprowadzony w 2001r. jako nowy kompaktowy SportCross wagon. Pierwszy, pionierski model IS został zastąpiony już w 2005 roku drugą generacją, z bardziej dystyngowaną i wyrafinowaną linią, zgodnie z filozofią Lexusa L-finesse, bardzo odświeżony i zaadresowany do jeszcze szerszego grona młodszych klientów. Model IS drugiej generacji napędzany był 2.5-litrowym silnikiem benzynowym V6 z automatyczną skrzynią biegów – IS250 oraz wersję z silnikiem diesla – model wprowadzony w 2006 – IS220d.

 Rok później podczas salonu samochodowego w Detroit odbyła się premiera pierwszego sportowego modelu IS – IS F, zbudowanego “przez entuzjastów dla entuzjastów”. Był to pierwszy Lexus z symbolem “F” – zapoczątkował linię sportowych modeli “F”, z których następnym był supersamochód LFA, a obecnie RC F I GS F.

Z 5-litrowym silnikiem benzynowym V8 i mocą 423 KM i – jako pierwszy na świecie – z 8-biegową skrzynią biegów, osiągał prędkość 100 km /h w 4,8 sekundy; jego prędkość maksymalna wynosiła 270 km/h. IS F był rzeczywiście samochodem na tor wyścigowy, intensywnie przetestowanym na torze Fuji w Japonii i na Nurburgringu w Niemczech.

Gama modeli IS została rozszerzona o wersję cabrio w 2009 roku. Wprowadzono model IS250C z najszybciej otwieranym i zamykanym twardym dachem. Obecna, trzecia generacja – to nowa era dla tego modelu: z napędem Lexus Hybrid Drive wprowadzonym w 2013r, IS 300h jest jednym z najczęściej wybieranych przez Europejskich klientów Lexusa, stanowiąc 90% ogólnej sprzedaży Lexusa IS.

Napęd hybrydowy to 2,5 – litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona wyposażony w nowy układ wtryskowy D-4S, podwójny układ zmiennych faz rozrządu VVT-i i wysoce efektywny układ recyrkulacji spalin (EGR) oraz silnik elektryczny, dający lepsze przyspieszenia, szczególnie podczas ruszania z miejsca i podczas gwałtownych przyspieszeń . Ta wersja legitymuje się najniższym w swojej klasie poziomem emisji CO2 – 97 g/km oraz średnim zużyciem paliwa nieprzekraczającym 4,3 l/100 km.

Lexus IS oferowany jest także z 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym z innowacyjnym układem wtryskowym D-4ST . Moc tego silnika to 245 KM a maksymalny moment obrotowy 350 Nm. 8-stopniowa skrzynia biegów Sport Direct Shift, pierwotnie opracowana dla wyczynowego RC-F, umożliwia błyskawiczne rozpędzanie do maksymalnej prędkości 230 km/h.

Lexus IS jest nadal kluczowym modelem oferowanym w ponad 70 krajach na świecie, znajdującym ponad 6000 nabywców miesięcznie. Polska jest także dobrym rynkiem dla IS – prawie 4000 aut tego modelu zostało sprzedanych, to 30% ogólnej sprzedaży Lexusa w Polsce, a 25% stanowią Lexusy z napędem hybrydowym.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie