Lexus. Ile aut sprzedano w 2020 roku? Który model najpopularniejszy w Polsce?

Mariusz Michalak
Fot. LExus
Fot. LExus
W 2020 roku Lexus dostarczył klientom na świecie 718 715 samochodów, o 6% mniej niż rok wcześniej. Sprzedaż w pierwszej połowie roku została ograniczona z powodu rozwoju pandemii COVID-19, powodując spadek o 16% w porównaniu z pierwszą połową 2019 roku. Natomiast od lipca do grudnia 2020 wyniki marki były o 2% wyższe niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

W 2020 roku dużym powodzeniem cieszyły się takie modele jak ES i RX, a także LC, którego wyniki wzmocnił sukces nowego LC Convertible. Model UX 300e, pierwszy elektryczny samochód Lexusa, spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem. Jego nakład zaplanowany na 2020 rok bardzo szybko się wyprzedał, co stanowi dobrą prognozę na 2021 rok, kiedy jego produkcja zostanie zwiększona, a auto trafi na kolejne rynki. Pod koniec ubiegłego roku Lexus wprowadził także nową wersję flagowego sedana LS.

Na chińskim rynku Lexus zanotował w 2020 roku rekordową sprzedaż na poziomie 223 650 samochodów, co stanowi wzrost w porównaniu do 2019 rok aż o 11%. Europejscy klienci kupili 70 814 samochodów Lexusa, zwiększając jego udział w rynku marek premium do najwyższego w historii marki poziomu 2,3%. Jednocześnie udział Lexusa w rynku klientów indywidualnych po raz pierwszy wzrósł do 3%. Udało się to osiągnąć pomimo spadku sprzedaży o 19%.

Za większą część sprzedaży Lexusa w Europie odpowiada gama SUV-ów, obejmująca modele UX, NX, RX, GX i LX. Ich łączna sprzedaż wyniosła w ubiegłym roku 57 833 egzemplarzy, co stanowi 81% wszystkich samochodów dostarczonych przez Lexusa europejskim klientom. Hybrydy stanowiły 96% sprzedaży marki w Europie Zachodniej i Środkowej.

W roku 2020, mimo trudnej sytuacji w związku z pandemią, Lexus w Polsce osiągnął prawie 17-procentowy wzrost sprzedaży wobec roku 2019, dostarczając klientom 4 632 samochodów. To najwyższy wynik w historii Lexusa na polskim rynku. Udział Lexusów z napędem hybrydowym w ogólnej sprzedaży marki wzrósł do 75% (w 2019 wynosił 57%). Jednocześnie wzrosła także sprzedaż flotowa.

Najlepiej sprzedającym się modelem Lexusa w Polsce był średniej wielkości SUV NX z wynikiem 1 377 aut, z których 784 (57%) miało napęd hybrydowy. Hybrydowy hatchback CT200h zanotował 1 117 sprzedanych aut, kompaktowy SUV UX – 747 aut, w tym 425 z napędem hybrydowym (57%), sedan ES 300h – 581 aut, a duży SUV RX – 580 aut, w tym 371 z napędem hybrydowym (64%).

Dostępność oferty Lexusa w Polsce zwiększyły trzy nowe salony, które powstały w ubiegłym roku. Nowe obiekty to Lexus Trójmiasto, Lexus Warszawa Radość i Lexus Kraków Zakopiańska.

 Zobacz także: Nissan prezentuje koncepcyjny, w pełni elektryczny eNV200 Winter Camper

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty